Tjena!

Har lite funderingar om någon kanske vet svaret?
Håller på och går igenom ventilationen i huset jag flyttat till installerar ljuddämpare mm.
Tänkte även serva aggregatet.
I fläktarna är det 608-z2 lager det har jag koll på.

Men värmeväxlare trumman vad ska den ha för lager?

Motorn som driver värmeväxlaren vibrerar kraftigt så även den behöver nya lager rätt snart tror jag. Är det någon här som har koll vad det sitter för lager i den motor och tillhörande växellåda.

Sen funderar jag i växellådan ska det säkert vara fett om någon har koll på vilken typ det ska vara eller om man bara tar det man har hemma

Anledningen till att jag servar igenom å byter lager är att vi har ett ordentligt oljud i systemet.
 
  • En etikett på en induktionsmotor som visar tekniska specifikationer, inklusive modellnummer och elektriska värden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ventilationsmotor från SPG märkt S60A15B-L49 med kablar, på väg att underhållas för ett hus ventilationssystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ventilationsaggregat med synlig värmeväxlare och motor, personer synliga i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen som har koll?
 

Bästa svaret

K
K kbladh skrev:
Det finns en tråd med hur man gör lagerbyte på motorn till drivremmen, lagerdimensioner etc. Kolla denna och se om du hittar det du letar efter.
[länk]
Tack nu vet jag vad det skall vara för lager i rotor motorn
607-2z samt 626-2z ska maila Östberg om lagren till växlaren
 
HEJSAN ALLA GLADA!
NU UNDRAR JAG OM DET ÄR NÅGON SOM VET OM DET ÄR 607-2z samt 626-2z LAGER TILL( HERU 100 ) ROTORMOTOR FRÅN 2016-2017
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.