Jag har ett utespa där jag tycker att vattnet försvinner med rätt snabb takt.

Jag hade ett läckage i vintras som åtgärdades( många svordomar innan jag fick bukt på det) och jag har med jämna mellanrum kontrollerat att det inte läcker någonstans, ändå tycker jag att vattnet dunstar bort rätt fort.

När jag söker på nätet så verkar det som att de allra flesta säger att det i stort sett inte ska dunsta bort någonting.

Är det någon som har liknande erfarenheter?
 
Det dunstar hos mig. Mer på vintern än på sommaren. Fyller på med jämna mellanrum. ’vet att det inte är någon läcka. Har öppnat och kollat.
 
Den här tråden kom lägligt. Var precis ute för att rengöra filtret och klorera det slog mig då att vattennivån har sjunkit cirkus 4 cm sen jag fyllde upp badet för 9 dagar sen. Är det rimligt? Badet är ett viskan saltö.

Hur mycket har det dunstat för dig?
 
Jag brukar fylla på 10 hinkar ungefär var tredje vecka.
 
Det känns som att det försvinner ungefär lika mycket hos samtliga. Som ni säger ovan, det känns som att det har dunstat mer nu på vintern.
 
Jag har ett Nord Pool Sarek btw.
 
E Evamag skrev:
Det dunstar hos mig. Mer på vintern än på sommaren. Fyller på med jämna mellanrum. ’vet att det inte är någon läcka. Har öppnat och kollat.
Det här var precis vad jag sökte, har tyckt att det har försvunnit mer vatten nu när det har varit kallt en tid. Verkar som att det är normalt.
 
Samma här!
 
B Bodiroza skrev:
Samma här!
I mitt fall ( förra vintern) läckte det i kopplingarna. Tog bort fronten och drog åt i stort sett samtliga slangkopplingar. Efter det försvann det inget vatten.
 
Dunstar det även vatten under termolocket?
Tycker det sjunker någon cm på 2-3 veckor om man inte öppnar det (som under semestern)

Eller är det en läcka jag har ?


/Jocce
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.