Status
Tråden går ej att kommentera.
Krilleman Krilleman skrev:
Du ryggar ifrån så fort du får mothugg, och ja det har hänt i flera trådar. Du vägrar utveckla frågor som inte passar din ideologi.

Det i sig är en intressant diskussion. :whistle:
Tomma tunnor skramlar mest
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det var liberaler (Idag Moderater och folkpartister) som Anders Chydenius som satte grund för lika rättigheter. Socialdemokraterna försöker dock ta all cred för det

[media]
Ja, det gamla Liberala partiet.
Moderaternas föregångare Allmäna valmansförbundet.... de ville bilda en enad front mot de radikala grupperna i samhället.
Liberalerna hörde då till de radikala, så var försiktig med historieförfalskningen.
 
  • Gilla
frasen_36 och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Haha, här har vi en fackpamp hör jag. För en medlem hoppas jag inte gått på predikan så hårt.
Den arbetsgivare som jag tidigare var hos har ett specialavtal som tillåter ganska så mycket övertid.

Inklusive 12 timmars arbetsskift så veckan bestod i normalfallet av 3 dagar x 11 timmar och 7 timmar den sista dagen (torsdagen) innan hemresa för ledig helg.
Var man efter så kunde kunden be om övertid - därefter jobbade man på till söndag.
Måndag morgon ny v men pga reglerna för veckovila så arbetar vi då fram till onsdag em innan hemgång (då ska vi ha fyra hela dagar ledigt.)
Övertidgen hade ett tak på jag tror det var 700 timmar under ett år som några slog igenom - betald semester och eventuellt böter för arbetsgivaren.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
S sunqan skrev:
Jag är förvånad över historielösheten i den här tråden.
T.ex. har ingen nämnt Assar Lindbeck.
Vad gäller 70/80/90-talen kan man ju roa sig med att läsa den alternativa historiebeskrivningen på wikipedia
[länk]
[länk]
[länk]
[länk]
Vad beträffar 70talskrisen så har vi ett grannland som fick en militärdiktatur pga stålkrisen under slutet av 70talet. Landet ? Polen.
Man valde i början av och fram till slutet av 70-talet att låna i västvaluta (D-mark/Dollar/Pund/Kronor) för att importera nya maskiner och kompletta fabriker från väst.
Stålkrisen gjorde att investeringarna blev en kvarnsten som orsakade hårda ransoneringar. Dessa höll på att antingen initiera ett folkuppror eller en invasion från öst. Militärkuppen 1981 fryste ner situationen.
 
S skaraborgsfakir skrev:
Ja, det gamla Liberala partiet.
Moderaternas föregångare Allmäna valmansförbundet.... de ville bilda en enad front mot de radikala grupperna i samhället.
Liberalerna hörde då till de radikala, så var försiktig med historieförfalskningen.
Var får du alla stolligheter ifrån
 
S skaraborgsfakir skrev:
Ja, det gamla Liberala partiet.
Moderaternas föregångare Allmäna valmansförbundet.... de ville bilda en enad front mot de radikala grupperna i samhället.
Liberalerna hörde då till de radikala, så var försiktig med historieförfalskningen.
Man kan undra var Malmgren får tag i alla stolligheter
 
  • Gilla
lat
  • Laddar…
K kortis skrev:
Var får du alla stolligheter ifrån
Sorry blev fel där
 
K kortis skrev:
Man kan undra var Malmgren får tag i alla stolligheter
Haha, du det är sossarna som hållt på med historierevisionism, titta bara på hur SVT hållit på i alla år.
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
J
N nybyggarn3 skrev:
Tänkte mer på huvudet. [bild]
Ah jag tänkte mer snuskigt
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Haha, du det är sossarna som hållt på med historierevisionism, titta bara på hur SVT hållit på i alla år.
Har du några bra exempel?
 
  • Gilla
lat
  • Laddar…
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Haha, du det är sossarna som hållt på med historierevisionism, titta bara på hur SVT hållit på i alla år.
Det är inte ofta man träffar på någon i din ålder som ser så svartvitt på tillvaron.

De flesta utvecklar en förmåga att se gråskalan som vi lever i.

Du gör det bara enkelt för dig själv genom att intala dig själv att allt är svart eller vitt. Visst blir allt enklare då? Åtminstone tills du får mothugg från de som ser gråskalan…

Problemet är att du förlorar verklighetsförankringen och missar viktiga insikter när du navigerar i den svart/vita världen... du ser djupen och grunden ovan ytan, men du missar grynnorna som lurar strax under ytan…
 
  • Gilla
  • Älska
lat och 7 till
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
censurerar mig själv p.g.a. osmakligt skämt.
Bra, men vilken teaser. :(
 
S sunqan skrev:
Har du några bra exempel?

Det är ju inte bara SVT heller sossarna själva har ju visat sig ointresserade ta i vissa händelser med tång. Någon som mins Kirunasvenskarna? En grupp med svagtänkande som trodde livet i Sovjet skulle vara en dans på rosor och flyttade dit. Efter år av förföljelse och mord lyckades de överlevande ta sig tillbaka till Sverige. Palme vägrade erkänna förföljelsen.

När jag var liten hade vi inga lektioner om om Gulag i skolan.
 
  • Gilla
  • Haha
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
[media][media][media]
Det är ju inte bara SVT heller sossarna själva har ju visat sig ointresserade ta i vissa händelser med tång. Någon som mins Kirunasvenskarna? En grupp med svagtänkande som trodde livet i Sovjet skulle vara en dans på rosor och flyttade dit. Efter år av förföljelse och mord lyckades de överlevande ta sig tillbaka till Sverige. Palme vägrade erkänna förföljelsen.

När jag var liten hade vi inga lektioner om om Gulag i skolan.
O vem är Henrik Jönnson, och vilken agenda har han?
 
Nissens
Nissens Nissens skrev:
O vem är Henrik Jönnson, och vilken agenda har han?
Jag kan efter en snabb googling konstatera att Henrik Jönsson otvetydigt är en SD anhängare.

Inte mycket av det Jimmie säger vid det här gemytliga mötet blir emotsagt… det är mer som en propagandafilm.

Däremot är det lätt att hitta filmer som visar när Herr Jönsson kastar hård kritik mot de flesta andra partierna, främst vänster och Centern..


Så, Adde bör inte vara så snabb med att kritisera diverse partier, SD tillhör de med den mest unkna bakgrunden, från så sent som 1990 talet när Jimmie själv anslöt till partiet…
 
  • Älska
  • Gilla
lat och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.