Ah, trodde z var för att den är naken. Jaja, men det känns som ett ok pris.
 
K
O olofh skrev:
Ah, trodde z var för att den är naken. Jaja, men det känns som ett ok pris.
Korrekt, Z är naken. Finns inte B med är det ”vanliga” färgen. Dom har vita och tror även jag sett röda/rosa
 
K kniv skrev:
Sållar mig också till ledet som kastat bort 482! Den borde ingen hobbysnickare som skruvar oftare än 1 gång i månaden ha. 32mm borr låter ändå som att det är i övre gränsen för 482, lite beroende på hur hårt man kört den innan. Men lite väl hårt att döma ut hela Makita efter att ha kört deras sämsta maskin kan jag tycka, men har viss bias i ämnet också ska jag erkänna…

Som sagts tidigare är 484 en mycket bra om kompenent maskin som täcker de absolut flesta behoven. Borstfri så kommer inte brinna upp. Och låter som att ditt användande behöver minst 484.
Om det är någon tröst är slagskruvdragaren av motsvarande modell samma skrot, sett flertalet ge upp "röken".
 
K
Limpdjuret Limpdjuret skrev:
Om det är någon tröst är slagskruvdragaren av motsvarande modell samma skrot, sett flertalet ge upp "röken".
Tröst för vadå?
 
N
Trodde faktiskt inte att makita sålde sånt billigt skräp, men hade fel.
Jag har köpt lite dyrare som håller utomordentligt.
Har över 10 st makita batteri "redskap", och makita gräsklippare på batteri.
funkar toppen efter flera år

Men släng och och köp en ny.
 
Har också en 482 som luktar brännt till och från. Också köpt den på Bauhaus, för alldeles för mkt pengar.
Håller en ganska vaksam blick på idealo.de där man kan hitta svarta 484'or för 70 Euro, men än så länge inte någon av de butikerna som skickar till Sverige.

Får se 482'an som läropengar i husköpet.
 
B
  • Gilla
Avarell_Dalton och 1 till
  • Laddar…
Vad skiljer 484 och 482 egentligen? (Från en som har en 484 ca 1,5 år gammal)
 
B breakman skrev:
Bra att du köpt den på Bauhaus, 5års garanti då. Lämna in och få den lagad, sedan kan du ha 482:an som extra-maskin.
[länk]
Oj tack så mkt för länken!
 
K
D Dr Benz skrev:
Vad skiljer 484 och 482 egentligen? (Från en som har en 484 ca 1,5 år gammal)
484 har borstlös motor
 
K kniv skrev:
484 har borstlös motor
Ah och då kan jag tänka mig att däri ligger den stora skillnaden. Vilken tur man har ibland.

nu blev jag sugen på att fortsätta bygga.
 
U
Jag slår ett slag för 486 om man har en slagsruvdragare som komplement. 486 äter allt men är något för tung för att använda till allt skruvande. Jag kör 130mm hålsåg i timmer med den.

Jag hade också en 82 som brann när jag borrade några 40mm hål med flatborr i furu.
 
U
B breakman skrev:
Bra att du köpt den på Bauhaus, 5års garanti då. Lämna in och få den lagad, sedan kan du ha 482:an som extra-maskin.
[länk]
funkar det på maskiner som brunnit? Tänker att de påfrestats mer än de egentligen klarar. Vilket inte uppfyller villkoren på garantin. Som som testat och fått sin 482 utbytt?
Jag har en som brunnit som ligger här hemma köpt på bauhouse
 
Skitmaskiner, nu ger nog slagborrmaskinen upp också. Kört jäkligt nätt för att få upp hål till en spaltventil men ändå blir den varm o luktar fränt

DTD152 får de sälja sånt skit?
En upphettad Makita slagborrmaskin modell DTD152 på ett dammigt bord bredvid en bortagg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.