Jag och min kille har precis köpt hus och vad finns det inte att renovera?. Vi ska renovera kök, sovrum, vardagsrum så alla hjälpmedel som kan underlätta är vi väldigt tacksamma för! Särskilt då vi flyttar dit från lägenhet och saknar i princip allt man behöver för att sköta ett hus. vi behöver en ryobi(y) /Louise
 
Mitt nästa projekt är en lägenhet åt min son. Då hans budget var relativt liten, blev det en lägenhet som var kraftigt inrökt av cigaretter. Så nu har jag fullt upp att planera renovering av denna. Väggar ska rivas, ytskickt ska tvättas, vägg och tak ska spärrmålas, ozonköras, måla igen, lägga nytt golv, bygga upp nya väggar osv. Kul projekt för grabbens framtida hem.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Mitt nästa projekt är en stor terrass så då hade denna varit perfekt så man kan ta hem någon kompis och få lite "gratis" hjälp =)
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Hej.

Jag har alltid något projekt på gång i huset. På tur står att bygga till ett litet garage/förråd till huset för att få mer förvaring. Byggare ska mura stomme och lägga tak, sen gör vi resten själv, reglar, isolerar och inreder. Vi använder nästan uteslutande ryobi verktyg med batteri det är så smidigt och enkelt. Aldrig haft problem med dessa. En extra skruvdragare hade varit guld värt, när sambon och jag hjälps åt med bygget. Fast mest använder våra 17-åringar den skruvdragare vi har idag när de mekar mopeder och motorcyklar, så ofta får man be att få låna sin egen skruvdragare när man behöver den, för den är ofta upptagen. Annika
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Höstens projekt blir att bygga in en garderobsvägg i sovrummet! Visserligen med färdiga garderobsstommar, men det är mitt första större projekt i mitt första egna boende så ett gäng bra verktyg och ett stort mått tur krävs nog för att ro det i hamn
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Nästa projekt är att göra om ett av de små timmerhusen på gården, till ett fint gästhus/hus att sitta i myggiga kvällar och titta på solnedgången. Idag har huset ett tillbyggt sovloft och inredning från en gammal husvagn som inte fyller någon funktion, en Ryobi skruvdragare är precis vad jag önskar till detta jobb att få bort de sunkiga delarna.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Ända sedan jag för första gången fick sätta mig och gunga i en hammock har jag drömt om att ha en egen. Drömmen har följt mig i drygt 60 år, för jag tror jag var 4 år den där gången i Harriet och Knuts lilla trädgård.
Nu har jag en ritning, jag har det rätta virket, framför allt har jag motivationen och äntligen tiden. Men var är skruvdragaren?
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Behöver bygga en liten trapp så att svärfar kan ta sig över kanten ut ur och in i uterummet utan att slå sig fördärvad. Perfekt med en skruvdragare då!
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Mitt nästa projekt är att fixa iordning grabbens gamla rum till valprum. Skruva upp skivor på väggarna. Den kommer också väl till pass att nästa år skruva trall. Då kan dottern på 14år hjälpa mig.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Vi har precis flyttat till en ny lägenhet och nu skall den möbleras. I ena hörnet av vardagsrummet skall det bli syhörna. Skåp skall monteras på väggarna, med inbyggd belysning. Höj och sänkbar bänk för tillskärning samt en lång arbetsbänk för maskinerna. Det är inget man vill skruva för hand utan man behöver definitivt en bra skruvdragare.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
I alla byggprojekt som jag har en förmåga att starta så blir nästa steg att färdigställa hallen och entré ytan med nytt värmegolv och lite nya lister.
Min nuvarande borrmaskin har jobbat hårt genom åren så jag skulle inte bli förvånad om den lägger av mitt i bytet av golvet. Då har man ingen större lust och ekonomi att behöva köpa en ny maskin. Med en helt ny maskin tillhands så vet man att jobbet blir klart.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Nästa projekt är att göra klart alla smågrejer, lister, ventiler och småsaker som aldrig blivit av. Men för det behövs så klart en skruvdragare och efter att tydligen gått på niten genom att köpa Makitas dubbelpaket med både skruvdragare och slagskruv så byter jag gärna märke för båda maskinerna har brunnit upp. Här liten film på slagskruvaren som står och ryker
 
  • Gilla
Ulrika M.M och 1 till
  • Laddar…
Min fru´s och mitt nästa projekt utöver alla andra som man har löpande blir följande:
Lyfta bort befintligt golv och byta syll under sommarhuset.

Jag kan tänka mig en ny fin produkt från Ryobi som gärna vill bli nyttjad i detta projekt :devilish:

///
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Jag och sambo har precis beställt hem fönsterpartier och tak till kommande renovering av uterum. Till våren väntar uteplats där vi lyckas få tag på komposit och att få denna produkt hade hjälpt oss oerhört då vi länge använt en 14 volt borr som inte håller måttet :(
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
I höst blir det nytt Ikea kök = Skruva tills du får ont i händerna. En Ryobi borrksruvdragare skulle passa oss bra. Vi har precis köpt hus och köpt en del Ryobi batteridrivna prylar, vi saknar dock en borrskruvdragare!
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.