U
Person som använder en grön och gul batteridriven borr för att montera en TV-fäste på en vit vägg.

Dags för en ny tävling! Denna gång tävlar vi ut den kompakta borrskruvdragaren R12SD-120G från Ryobi.

Efter en härlig sommar är vi övertygade om att inspirationen flödar. Vi är därför nyfikna på att få höra om ditt nästa projekt; oavsett om du knappt kan bärga dig att förverkliga en ny, kul idé eller bara fått ladda batterierna tillräckligt för att äntligen ta dig an det där mindre roliga som fått marinera på “att göra”-listan ett tag.

Tävla genom att berätta vilket ditt nästa projekt är och varför just Ryobi R12SD-120G passar så bra till detta.

Tävlingen pågår t.o.m 2022-08-12 då vi utser en vinnare.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.


-----------------------------------------------
Vi tackar Ryobi som sponsrar den här tävlingen.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
 
  • Gilla
winqvist och 1 till
  • Laddar…
Mitt nästa projekt är att hjälpa dottern att flytta då hon börjar på högskola och då behöver jag införskaffa en ny skruvdragare till henne. Jag noterar att detta är en lite lättare 12V-modell (vilket passar henne bra), men jag räknar med att den har lika bra kvalitet som min privata Ryobi skruvdragare.

Det första jag skaffade till min yngsta syster när hon gjorde samma sak, var just en skruvdragare. Och när jag hjälpte henne att flytta in så var det jag som fick använda den...
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Mitt nästa projekt blir i höst. Precis fått tillökning så de får vänta lite.

Projektet är att iordningsställa ett gästrum i gården vi renoverar. Nuvarande rum saknar är oisolerat, golvet behöver bytas, elen bytas ut, ytskikt såklart.

Hade varit suveränt att ha en Ryobi borrskruvdragare till hjälp!
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Nästa projekt är att renovera stallet och istället för att jag ska gå och skruva upp saker hela tiden så kan min sambo och även de som hyr stallplats göra det. Att ha en effektiv, lätt och smidig skruvdragare till hands i stallet kommer underlätta för mig.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Min nuvarande Ryobi skruvdragare har gett upp och vill inte vara med på mina kommande projekt alls. Och det är ju lite av nu det börjar på riktigt, det här med att renovera och bygga för familjen, när vi nu ska bli ytterligare en liten pojke i familjen i början av nästa år.

Det innebär att alla projekt måste bli klara NU. Fasaden på uterummet, trappan ner till källaren, trappräcke, staketet, men inte minst anpassningen av bollhavsrummet till ett bollhavsbarnrum och allt annat som ska fixas.

Tror allt att en ny skruvdragare behövs till allt det där…
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Mitt nästa projekt är att bygga en carport till min frus nyköpta lilla elbil. Måste bespara den lilla fransosen (Renault Zoe) det värsta av vår svenska vinter så den ska få ett rejält tak som orkar med tung blötsnö. Som bekant går det åt en hel del skruv vid sådana byggen så en pålitlig och stark Ryobi med bra batteritid vore till utmärkt hjälp!
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Våran skruvdragare gick sönder. När vi skulle bygga en sandlåda till våran son. Så vi skulle behöva denna fina skruvdragare. Så Sandlådan blir färdig och våran son kan få gräva med sin grävmaskin i den. Då blir han lycklig och jag med.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Vi har precis köpt vårt första hus! Eftersom huset vi köpt har en del renoveringsbehov hade en skruvdragare passat fint. Vi har bott i lägenhet alltid och skruvat manuellt innan så att säga, med tre barn som alltid ska vara med och titta hade det varit effektivt med en skruvdragare då det ökar hastigheten!
Barnen har bestämt att det ska införskaffas både kaniner och vaktlar så det kommer utöver renovering och dränering (flytta undan altaner bland annat) även behöva byggas burar till de små djuren.
Nu hoppas vi på tur!
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Vi hat precis utökat familjen med en ny medlem. Snart kommer vi därför behöva ett nytt rum. Detta kan vi skapa genom att dela av och fixa i ordning ett rum i källare. Blir då till att bygga ny vägg, bygga in FTX-rör, sätta nytt innertak samt borra upp hyllor och garderober. Våran nuvarande skruvdragare är gammal och har tjänat oss väl men behöver få pensioneras. Med RYOBIs borrskruvdragare skulle vi ha bättre förutsättningar för att påbörja arbetet.
/Samuel
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Då tycker jag att du ska köpa en skruvdragare från Festool. Fantastisk känsla och kvalitet, så du kan se den som en trygg och pålitlig arbetskamrat under många år framöver.
 
Äntligen ska det bli ordning och reda i garaget.
Här ska rensas, måla väggar tak och golv. När ytan är klar ska nya hyllsystem och redskapskrokar skruvas upp. Till detta jobb skulle Ryobi borrskruvdragare R 12SD-120G passa perfekt
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Vi har ganska många Ryobi verktyg och det känns lite dumt att introducera ytterligare en batterityp. Det måste ju vara den största säljdrivande effekten hos dessa produkter.
 
Jag har bara ett Ryobi verktyg, och det batteriet höll i ca 2 år. Tror ett nytt kostar runt tusenlappen, så aldrig mer Ryobi för min del. Men visst, har man många verktyg och många batteriet, och kanske inte otur som jag, då blir det säkert bra!
 
Ryobi borrskruvdragare R 12SD-120G blir perfekt när jag startar mitt bygge av en takkupa, jag är i stort behov då min gamla Blakdeck brann upp med en dosfräs. Hago sommar. ER
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Mitt nästa lilla projekt är att skruva golvgips i två av rummen i sommarstugan. En ny Ryobi borrskruvdragare med bra batteritid vore väldigt behövligt så att man slipper kontinuerlig laddning av den till åren komna skruvdragaren.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.