Har skaffat denna och blivit licensierad ponnytravtränare. Inte för att jag kan nåt om hästar, det sköter döttrarna,men för att slippa bråk om vem som är tränare blev det jag.
En brun ponny i sele med travvagn bakom sig, står i ett stall under dagtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
yonna och 5 till
  • Laddar…
Mitt största intresse är musik. Pop- och Rockmusik från sent 50-tal fram till idag. Fram till slutet av 80-talet blev det vinylsamlande. Sedan blev det helt och hållet digitalt i FLAC-format. CD samlade jag några år men slutade efter ett tag då jag inte gillade CD-formatet. Har väl idag drygt 1 ton med vinyl dvs dryga 5000 LP och mängder med 7" singlar och EP och 12" maxisinglar.

Samlarobjekt är i tidsordning allt ifrån Elvis, Beatles (samt Paul, John och George), Stones, Jimi Hendrix, Led Zeppelin, Pink Floyd, Black Sabbath, Deep Purple, Creedence Clearwater Revival, Beachboys, Frank Zappa, David Bowie, Madonna, John Mahavishnu McLaughlin, Bob Dylan till Rammstein och Metallica.
Superfavoriten är Beatles.

Har faktiskt sett de allra flesta live inkl Elvis, Beales och Jimi. :)

Var på 24 Roskildefestivaler fram till 1999 då jag besökte festivalen för sista gången. Främst beroende på att artistutbudet under 2000-talet inte har intresserat mig så där särdeles mycket.

ROCK ON :)
 
  • Gilla
MickeLarsson och 2 till
  • Laddar…
Man har några stycken, men de största och minst nördiga är nog mat och vin, resa och skidåkning.

Sedan har vi de mer nördiga som bygga vattenkylda datorer, VR, film och actionfigurer :)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Skruva, meka, laga, koppla, snickra.
Praktiskt arbete helt enkelt, men det ska vara varierande, och gärna utmanande.
Är ingen audiofil, men ljud ska vara bra.
Är även en smula intresserad av beteendevetenskap, varför vi gör som vi gör.
Senaste funderingen är varför vi har lock på toaletterna när ingen stänger det ??
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Skruvar och svetsar och snickrar och smider och reparerar reparerar reparerar. Läser någon bok emellanåt. Fiskar litet. Plockar bär. Driver ett litet skogsbruk och sågar och förädlar eget virke. Var tvunget att sluta som kassör i hembygdsföreningen för tiden räckte inte till. Motionerar en del. Mest rodd och kajakpaddling och skidning och cykling. Allt med extremt osportig utrustning. Forskar litet i lokalhistoria när jag hinner men det är sällan jag hinner. Blandar mig i politiken ibland.
 
H heimlaga skrev:
Var tvunget att sluta som kassör i hembygdsföreningen för tiden räckte inte till.
Och det gick bra? Är själv sekretare i VA-föreningen(60+ fastighgeter) sen nåt år och varit styrelseledamot i över 10år och vill gärna sluta men det finns ingen som vill ta över så man blir övertalad varje år att fortsätta.
 
V Ville_Vessla skrev:
Och det gick bra? Är själv sekretare i VA-föreningen(60+ fastighgeter) sen nåt år och varit styrelseledamot i över 10år och vill gärna sluta men det finns ingen som vill ta över så man blir övertalad varje år att fortsätta.
Det gick bra. De hade märkt att jag skötte uppgiften slarvigt sista året och jag sade rätt ut att det kommer att bli ännu slarvigare om ingen tar över för det här går inte.
Jag lovade att komma tillbaka om jag får möjlighet i framtiden och hjälpa till med vissa saker om det behövs..
Sedan stor jag fast vid beslutet och lät mig inte övertalas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.