Skaffat en ny iPad eos 16, hur gör man om man vill ha den enklare att handskas med lik den gamla?
Kommer upp en massa skit som gör mig helt virrig.
 
Davidbagare
Du får nog utveckla problematiken lite för korrekta svar.

men har du inte gjort en säkerhetskopia på din förra ipad, som du sedan installerar i den nya? Då får du ju en ipad med precis samma utförande och appar som den förra..
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Den gamla har jag gett bort och han har rensat den.
Kan jag rensa min nya och kopiera av den gamla, men få den nyas prestanda?
Sen ”bygga” på med det jag behöver.
 
Davidbagare
Du kan inte få en kopia av den gamla om du knte har gjort en säkerhetskopia på den innan nya ägaren rensade den.

Ta hjälp av den som tog över din gamla. Vet de hur man rensar en ipad så har de också svar på de frågor du ställer.

Vh och lycka till
 
Kan du beskriva vad det är för skit som dyker upp och gör dig virrig?
 
Jag tycker att det poppar upp en annan sida så att jag två sidor på samma gång. Tittar jag på en helsida , av någon anledning har jag tryckt på något, för plötsligt har jag två sidor på skärmen. Har sökt efter manual så att jag kan lära mej men jag hittar ingen. I den gamla iPaden fanns den i ”paddan”. Har du något förslag för att hitta bruksanvisning? Tack.
 
Storsockret
Om det är split view som har åkt på så borde du kunna dra med fingret från där skärmen delar sig och ut i nån av kanterna
 
  • Gilla
vefyra
  • Laddar…
richardtenggren
Ändå lite imponerad om gubben rullar iOS 16 betan!
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Om det är split view som har åkt på så borde du kunna dra med fingret från där skärmen delar sig och ut i nån av kanterna
Det löser sej kanske, jag blir väl van efter hand. Tack.
 
Du måste komma på vad du gör ’”fel”…och lära om… Antagen trycker du för länge på en bild eller länk på en webbsida innan du drar iväg fingret för att flytta/scrolla på sidan.. Det är då bara att klicka utanför bilden som öppnas så försvinnner den igen.
Ett tryck och svepande åtsidan utåt högerkanten splittar fönstret åt höger om man drar tillräckligt långt. Dra tillbaka och lyft fingret innan det händer något oönskat.

När funktionen var ny rensade den dessutom bort historiken av öppnade fönster, så man kunde inte stänga ner Safari och hitta sina stängda flikar igen… otroligt störande… :mad:
Det saknades även ett X (kryss) för att stänga med. :oops:

Nu kan man i splitt vy sätta fingret på mitt på gamla fönsterkanten och ”dra ut fönstret” till full bredd igen, sen dubbelklicka på menyknappen och svepa på ikonen för ”extrafönstret” uppåt för att stänga det.
Läget återställt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.