Nu har jag börjat mitt projekt med läggning av isodrän.
Och för alla som tror att det är enkelt, tänk om!

Min "klack" på husset är varken jämn eller hög så det har blivit en hel del "sågning" av alla objekt hittills, vilket är extremt tidskrävande och jobbigt.

Med tanke på att man har tre väggar till ,gör hela saken ännu jobbigare, varför valde jag inte platon?

Bilder kommer.
 
super_sam skrev:
varför valde jag inte platon?
för att du ville ha isolering + dränering... :)

grannen körde platon, jag körde isodrän.... tror isodrän valet var bättre
 
Jag har platon + isolering...

Bara och sätta isoleringen utanför platonmattan... fint med 2400x1200 skivor också så det går fort...
 
Jag blev klar med dräneringen för ca 2 veckor sedan, använde isodrän. Det tog mig och en kille till 4 dagar att sätta skivor och lägga nya rör. Visst var det lite pill och sånt med att få skivorna att stämma vid klacken på huset men speciellt svårt är det ju inte.
 
Platon och isolering går snabbare och nästan samma pengar för när du återfyller så kan du använda mer av det materialet som du grävde upp bara plocka bort storsten det sparar tid på grävmaskinen.
 
Det går inte att bara jämföra Platon+isolering med Pordrän/Isodrän rakt av, de har enligt mig olika användningsområden. Jämför gärna Platon med en gummistövel - den tar jag när huset/grunden står i vatten och behöver vara mer eller mindre vattentät. Isodrän/Pordrän funkar bra när det inte är konstant blött och isoleringen kommer på köpet!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.