Hej!

Ny på forumet så hoppas jag hamnat rätt med min fråga.
Hade behövt lite råd med vad (om möjligt) som går att göra för att få en jämnare trädgård.
Hade gärna fyllt upp till samma nivå som resten av gräsmattan är då det är en väldigt smal passage som inte går att använda till något vettigt.
Skillnaden från lägsta punkt till högsta är runt 70cm.
Och grannen har garaget med träpanel vilket jag antar är största problemet att få till bra (då det betyder att typ 70cm träpanel hamnat under mark så att säga).

Ska självklart prata med grannen men vill först höra om ni tror det ens finns någon bra lösning för det.
Längre fram kommer jag nog vilja bygga ut trädäck (hela vägen mot grannens garage om möjligt) tuja häcken kommer jag nog ta bort och ersätta med staket ut mot gatan.
Känns lite tråkigt att behöva ha ett 50cm brett och 70cm djup skåra som går längs med hela tomtgränsen som inte kommer vara till någon nytta förutom när grannen behöver måla sitt garage.

Tar gärna emot all feedback och även om ni kanske har någon annan idé om vad man hade kunnat göra.

Tack på förhand!
Med vänlig hälsning,
Max
 
  • Solig trädgård med gräsmatta, rabatt och husfasad i behov av renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädgård med grön gräsmatta, häck och vit skjulvägg under en klarblå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det muren som är tomtgränsen?
isåfall kommer ju inte grannens garagevägg hamna under jorden.

Varför inte börja med trädäcket/altanen redan nu och slipp allt jobb med att höja marken.
Tujorna står dom på din tomt eller är det i tomtgräns så får du prata med grannen vem som "äger" dom.
Om man tittar på sista bilden och muren är tomtgräns så tycker jag det ser ut som dom töjorna står på grannens mark dom bottre töjorna ser nog ut att stå på din mark, men kolla med grannen också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.