Använder Ring, väldigt nöjd med detta system.
 
P Pin skrev:
Köpte en på Biltema till en bekant nyligen. Knappen har mycket riktigt inte batteri utan drivs av kinetisk energi när man trycker. Tre AA batterier i andra delen det ringer i. Tiotals olika ljud och melodier att välja på. Inga appar, konton, Wi-Fi, kamera eller liknande. Plug and play för under 200 kr. Finns en variant utan batteri som kopplas i vägguttaget också.
Vet du vad det var för märke på den? Och fungerar den fortfarande? :p
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
halper halper skrev:
Vet du vad det var för märke på den? Och fungerar den fortfarande? :p
Det är en fråga som inte är helt enkelt att svara på. En äldre släkting som inte märkt att den gamla ringklockan inte fungerat troligen i flera år :surprised::rofl:. Den fungerade när jag satte dit den och en vecka senare iaf. När batterierna är slut kommer jag så småningom att få veta att den är ”sönder” och då kommer jag att ”felsöka” och snabbt stoppa i några nya AA. (y)

Den här var det: https://www.biltema.se/hem/sakerhet/tillbehor-till-dorrar/tradlos-dorrklocka-2000043232
 
J
P Pin skrev:
Det är en fråga som inte är helt enkelt att svara på. En äldre släkting som inte märkt att den gamla ringklockan inte fungerat troligen i flera år :surprised::rofl:. Den fungerade när jag satte dit den och en vecka senare iaf. När batterierna är slut kommer jag så småningom att få veta att den är ”sönder” och då kommer jag att ”felsöka” och snabbt stoppa i några nya AA. (y)

Den här var det: [länk]
Induktion skulle jag kalla det. Kinetisk energi visst, från början så. :p
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Hur är det med batterivarianter och kallt väder? Det problemet har mina föräldrar haft med Nexa-varianten, d.v.s. att den verkar sluta fungera när det blir kallt. Borde Biltema-varianten klara det bättre? Får man trycka extra hårt på vintern? ;)
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
M Marsman80 skrev:
Hur är det med batterivarianter och kallt väder? Det problemet har mina föräldrar haft med Nexa-varianten, d.v.s. att den verkar sluta fungera när det blir kallt. Borde Biltema-varianten klara det bättre? Får man trycka extra hårt på vintern? ;)
Knappen har rejält stor väg att ”fjädra”, och den här installationen är i Skåne så vi får aldrig veta hur den klarar extrem kyla.
 
  • Haha
Marsman80
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.