Hej
Jag bor i en villa och min granne som bor framför mig har fem bilar, en av dem är en husbil . Tre bilar står framför huset och två bilar står framför ingången till parkeringen där jag parkerar min bil. Jag har svårt att köra bilen in och ut från min carporten. Jag har sagt till han , men han gör inget åtgärder!!!Vad gör jag ?
 
  • Husvagn och personbil parkerade på en uppfart bredvid en vedbod och blomstrande trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bil parkerad på en grusuppfart framför ett svart trähus med gröna häckar och blå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Blå bil parkerad framför ett hus sett från bakom en brun träplank och grön nätstaket på en solig dag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Expansionsfog mellan ett trähus och en tegelvägg utförd med fogskum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ElCapitano
  • Laddar…
Parkera så att han har svårt för att ta sig ut/in från sin carport så kanske han förstår vinken?
 
  • Gilla
JamJaz
  • Laddar…
Det verkar ju finnas hur mycket plats som helst för dig att köra in och ut?! Förstår att du är less på skrotbilar/bilar mm men inte mycket du kan göra.
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det verkar ju finnas hur mycket plats som helst för dig att köra in och ut?! Förstår att du är less på skrotbilar/bilar mm men inte mycket du kan göra.
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det verkar ju finnas hur mycket plats som helst för dig att köra in och ut?! Förstår att du är less på skrotbilar/bilar mm men inte mycket du kan göra.
Det ser ut som en verkstad och stör oss som en dåre med sina bilar
 
Står grannens fordon på hans egen fastighet?
 
F fribygg skrev:
Står grannens fordon på hans egen fastighet?
Ja , tre bilar står på sitt eget område och två står i vägen mot min carport
 
J JamJaz skrev:
Ja , tre bilar står på sitt eget område och två står i vägen mot min carport
Är vägen din, har grannen nått servitut på parkering isåfall?
 
F fribygg skrev:
Är vägen din, har grannen nått servitut på parkering isåfall?
Jag har sagt till han att hans bilar stör oss men han gör inget
 
Husbilen och de 2 Saabarna står på hans fastighet och den blåa något på vägen men inte direkt ivägen. Gråa Volvon är rimligen inte i vägen för någon. Har en smula svårt att se vad du vill uppnå enligt bilderna.
 
Vad är det för parkeringsregler i området? Om det är något tidsbegränsat tex 24 ska han flytta bilarna dagligen, men de kommer troligen fortfarande att stå på samma sätt.

Hur är de i vägen för dig menar du?
 
J JamJaz skrev:
Jag har sagt till han att hans bilar stör oss men han gör inget
Nä, om han har parkerat på egen fastighet eller där det är tillåtet att stå kan jag förstå det.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Husbilen och de 2 Saabarna står på hans fastighet och den blåa något på vägen men inte direkt ivägen. Gråa Volvon är rimligen inte i vägen för någon. Har en smula svårt att se vad du vill uppnå enligt bilderna.
Volvon står väl iofs i en korsning? Det är nog det enda problemet jag ser.
 
P PatrikJo skrev:
Volvon står väl iofs i en korsning? Det är nog det enda problemet jag ser.
Det tror jag är en 90 graders kurva med god sikt.

Men kanske en korsning, det skyms av hus på bilden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.