Startar ny tråd för detta ämne.
A80TD skrev:
Conrad.se har en differenstermostat i byggsats för 185:- Art.nr: 194360
Jag har precis beställt en till min luftsolfångare pga att solcellsdrivningen inte fungerat så bra.

Återstår att se om jag lyckas löda ihop den utan att sabba något :)
Jag beställde denna och har lödat ihop den så när som på en resistor! "R4"(1M ohm) i byggsatsen saknas! Det blir där emot en på 4,7k ohm "över" när allt annat är klart.

Har precis mailat support@conrad.se angående detta, men kanske finns det någon smarting som kan berätta om "det går lika bra med selleri" :)
Hur är det i din sats A80TD? fick du också en 4,7k ohm förmycket och ingen 1M ohm?
 
Av bilden att döma är det vanliga hålmonterade 1/4 W motstånd. Insåg plötsligt att alla har förmodligen inte sånt liggande hemma...
 
KalleT skrev:
Startar ny tråd för detta ämne.


Jag beställde denna och har lödat ihop den så när som på en resistor! "R4"(1M ohm) i byggsatsen saknas! Det blir där emot en på 4,7k ohm "över" när allt annat är klart.

Har precis mailat support@conrad.se angående detta, men kanske finns det någon smarting som kan berätta om "det går lika bra med selleri" :)
Hur är det i din sats A80TD? fick du också en 4,7k ohm förmycket och ingen 1M ohm?
Jag verkar ha fått rätt uppsättning komponenter ( Fick öppna påsen och kolla. Har varit lite stiltje på solprojektfronten :)) .
Tråkigt att de har skickat fel komponenter till dig, men man får väl ta för givet att deras kundtjänst rättar till det.
Posta gärna en rapport sedan när du tagit den i drift.
 
Har du fått fart på din "diff-termostat"?
Jag har precis byggt ihop en i samma syfte - att styra en luftsolfångare.

Men det här med tyska är inte min starka sida, skall försöka trimma den i en "provbänk"...

Hur har det gått för dig, var det lätt att trimma den?

// Tony
http://franses.walo.se
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.