godmorgon allihopa! jag går i tankarna att köpa 3 stycken utomhus kameror och undrar vilka folk rekomenderar igentligen. detta är en djungel, vill inte spendera mer en 2500 kan sträcka mej till 3000kr. jag har inga problem för betala någon 50lapp eller likanande i månaden men kan man slippa så gör man gärna det så klart.

mörkerseende
kunna se live vad som händer.
rörelsedetektor
full-hd
push notis på min telefon när någon går/kör på trädgården/uppfarten
 
X xccapman skrev:
godmorgon allihopa! jag går i tankarna att köpa 3 stycken utomhus kameror och undrar vilka folk rekomenderar igentligen. detta är en djungel, vill inte spendera mer en 2500 kan sträcka mej till 3000kr. jag har inga problem för betala någon 50lapp eller likanande i månaden men kan man slippa så gör man gärna det så klart.

mörkerseende
kunna se live vad som händer.
rörelsedetektor
full-hd
push notis på min telefon när någon går/kör på trädgården/uppfarten
Jag kör Arlo och har alltid varit riktigt nöjd! Finns kameror i deras sortiment från ca 1000kr/st och uppåt. Kör med batteri på samtliga och laddar kanske var 4-6 månad beroende på hur aktiva de varit! Då jag har 7 kameror betalar jag 99kr månaden för att spara allt online (filmer). Har man under 5 kameror tror jag att det är gratis.
 
ja det glömnde jag skriva. gärna helt trådlöst men värsta fall så löser jag ström kontakt :D
 
X xccapman skrev:
ja det glömnde jag skriva. gärna helt trådlöst men värsta fall så löser jag ström kontakt :D
Ja Arlo är trådlöst men man kan välja att ha kabel (ström) om man vill
 
Wiser har en utomhuskamera för runt 1000:-
Kräver dock ett uttag för el.
Men fungerar bra. Tvåvägskommunikation också.
 
X xccapman skrev:
godmorgon allihopa! jag går i tankarna att köpa 3 stycken utomhus kameror och undrar vilka folk rekomenderar igentligen. detta är en djungel, vill inte spendera mer en 2500 kan sträcka mej till 3000kr. jag har inga problem för betala någon 50lapp eller likanande i månaden men kan man slippa så gör man gärna det så klart.

mörkerseende
kunna se live vad som händer.
rörelsedetektor
full-hd
push notis på min telefon när någon går/kör på trädgården/uppfarten

Mina päron har en Arlo setup med två kameror och en basenhet samt digital proffsladdare för batterierna som de inte behöver längre.
Finns i Örebrotrakten.
Kan kolla vad det är för modell om det är av intresse.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.