Vi vill täcka utrymmet ovanför väggskåpen och köpte sockel för att täcka det MEN hur sätter man dit den? :confused: Vi har köpt ikea kök.......
 
Förslagsvis skruvar du fast den underifrån genom övre delen på skåpen. Använd sen latexfog för att slippa glipor ovanför och under sockeln.
 
S
jag limmade klossar ovan skåpen och i taket sen använde jag såna där magneter som fanns i gamla köksskåp, så jag lätt kan ta bort dom om jag skulle behöva städa eller komma åt kablarna för spottarna.
 
steelis skrev:
jag limmade klossar ovan skåpen och i taket sen använde jag såna där magneter som fanns i gamla köksskåp, så jag lätt kan ta bort dom om jag skulle behöva städa eller komma åt kablarna för spottarna.
Kommer också ha lite kablar och trafo liggandes ovanpå men löser det med en servicelucka genom överdelen på ett överskåp. Jag vill gärna ha latex i skarvarna för passbiten (sockeln i det här fallet) så skåpen ser helt integrerade ut.

Edit; Då finns det ju inte heller nån anledning att städa eftersom mjukfogarna gör utrymmet tätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.