Hur gör man för att bygga/skapa en inspektionslucka på denna plats? Grundmuren vilar på betongpelare minst i varje hörn av huset vad jag kan se. Det går att gräva sig under grundmuren. Huset är förmodligen byggt 1962 enligt tidningarna som sitter lite överallt i väggarna. Golvet består av ett plankgolv ->eternitplatta mellan dessa lag måste vattenrören till radiatorerna finnas eftersom de inte syns när man sticker in huvudet? Det kan ha funnits en lucka i golvet en gång i tiden, men klantskallarna som renoverade huset har täppt till luckan.

Tips o råd uppskattas, tack

/Beeo


Psst. Om ni som vill svara är miljöpartister behöver ni inte besvära er. Jag litar inte sekund på er.
 
  • Gräns mellan gräsmatta och grusväg med trävägg ovanför, synlig plåtgrund och en blå slang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E
Bertil Erik Ohlsson Bertil Erik Ohlsson skrev:
Hur gör man för att bygga/skapa en inspektionslucka på denna plats? Grundmuren vilar på betongpelare minst i varje hörn av huset vad jag kan se. Det går att gräva sig under grundmuren. Huset är förmodligen byggt 1962 enligt tidningarna som sitter lite överallt i väggarna. Golvet består av ett plankgolv ->eternitplatta mellan dessa lag måste vattenrören till radiatorerna finnas eftersom de inte syns när man sticker in huvudet? Det kan ha funnits en lucka i golvet en gång i tiden, men klantskallarna som renoverade huset har täppt till luckan.

Tips o råd uppskattas, tack

/Beeo


Psst. Om ni som vill svara är miljöpartister behöver ni inte besvära er. Jag litar inte sekund på er.
Du kan ju inte bestämma vilka som får svara på din fråga på ett publikt forum?

Jag har en bra lösning åt dig men tyvärr är det inget du vill höra. Lycka till!
 
  • Gilla
Screew och 5 till
  • Laddar…
Bertil Erik Ohlsson Bertil Erik Ohlsson skrev:
Hur gör man för att bygga/skapa en inspektionslucka på denna plats? Grundmuren vilar på betongpelare minst i varje hörn av huset vad jag kan se. Det går att gräva sig under grundmuren. Huset är förmodligen byggt 1962 enligt tidningarna som sitter lite överallt i väggarna. Golvet består av ett plankgolv ->eternitplatta mellan dessa lag måste vattenrören till radiatorerna finnas eftersom de inte syns när man sticker in huvudet? Det kan ha funnits en lucka i golvet en gång i tiden, men klantskallarna som renoverade huset har täppt till luckan.

Tips o råd uppskattas, tack

/Beeo


Psst. Om ni som vill svara är miljöpartister behöver ni inte besvära er. Jag litar inte sekund på er.
Vet inte vad för inspektion du ska göra? Om det är en betongmur runt så blir det bra mycket jobb. Beroende på vad du ska inspektera så kan ett alternativ vara att du borrar ett hål och sedan köper en inspektionskamera. Bosch GIC 120 är en som är billig på Amazon och bäst i test. Finns också billigare varianter. Efter detta vet ju om du behöver ta upp ett större hål.
 
E erimos skrev:
Du kan ju inte bestämma vilka som får svara på din fråga på ett publikt forum?

Jag har en bra lösning åt dig men tyvärr är det inget du vill höra. Lycka till!
TS uttryckte inte heller på något sätt ett bestämmande, utan en avrådan eftersom TS tydligen saknar förtroende på något/några plan. Kanske är TS irriterand över elpriserna..

Angående trådens ämne som kan man även gå igenom bjälklaget i någon skrubb inomhus. Ibland är det bättre.
 
Förutsatt att syllen bevaras intakt, och det inte är en massiv avväxling precis på önskad håltagningspunkt, så skulle jag såga/bila upp ett hål i grunden och sätta en lucka.
Och så fick vi ju se på listan av like i inlägg #1 vilka som är stötta miljöpartister ;)
 
  • Gilla
postkontrollen
  • Laddar…
E
M MagHam skrev:
Förutsatt att syllen bevaras intakt, och det inte är en massiv avväxling precis på önskad håltagningspunkt, så skulle jag såga/bila upp ett hål i grunden och sätta en lucka.
Och så fick vi ju se på listan av like i inlägg #1 vilka som är stötta miljöpartister ;)
eller demokrater.
 
  • Gilla
Pappar99 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.