Jag har en Husqvarna diskmaskin QB510W som läcker. Behöver ta av höger sida för att kunna felsöka, men kan inte få av denna. Har skruvat bort ett antal skruvar men plåten sitter fortfarande fast i framkanten. Här finns inga skruvar. Hur gör jag?
 
A
A Anders Olsson5 skrev:
Jag har en Husqvarna diskmaskin QB510W som läcker. Behöver ta av höger sida för att kunna felsöka, men kan inte få av denna. Har skruvat bort ett antal skruvar men plåten sitter fortfarande fast i framkanten. Här finns inga skruvar. Hur gör jag?
Öppna luckan
Lossa i bakkant
Dra plåten rakt upp
Hjälp till så att de vita plasthörnen går förbi
Lite våld hjälper oftast
 
electroluxaren skrev:
Öppna luckan
Lossa i bakkant
Dra plåten rakt upp
Hjälp till så att de vita plasthörnen går förbi
Lite våld hjälper oftast
Tack för hjälpen! Lite våld hjälpte.

Det verkar vara slangen mellan tömningspumpen och anslutningen till den externa tömningsslangen som har ett ganska stort hål. Har försökt hitta en reservdel, men det verkar vara lite svårt med tanke på att diskmaskinen är 20 år gammal kanske det inte finns någon sådan slang att köpa.
 
A
A Anders Olsson5 skrev:
Tack för hjälpen! Lite våld hjälpte.

Det verkar vara slangen mellan tömningspumpen och anslutningen till den externa tömningsslangen som har ett ganska stort hål. Har försökt hitta en reservdel, men det verkar vara lite svårt med tanke på att diskmaskinen är 20 år gammal kanske det inte finns någon sådan slang att köpa.
Den reservdelen har utgått för 15 år sedan det finns enslang som går hela vägen istället
 
electroluxaren skrev:
Den reservdelen har utgått för 15 år sedan det finns enslang som går hela vägen istället
Var kan jag köpa en sådan? Har du någon länk eller produktnummer är jag tacksam. Har letat på nätet, men hittar inget. Känner mig lite osäker på vad det är jag ska köpa.
 
A
A Anders Olsson5 skrev:
Var kan jag köpa en sådan? Har du någon länk eller produktnummer är jag tacksam. Har letat på nätet, men hittar inget. Känner mig lite osäker på vad det är jag ska köpa.
Egentligen är det en standard avloppsslang med 90graders anslutning på pumpens men jag återkommer när jag kommit hem till datorn
 
A
A Anders Olsson5 skrev:
Var kan jag köpa en sådan? Har du någon länk eller produktnummer är jag tacksam. Har letat på nätet, men hittar inget. Känner mig lite osäker på vad det är jag ska köpa.
denna ersätter hela vägen från avloppspump till avlopp

111 827 003/0
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Tack för all hjälp. Utan din hjälp hade jag inte haft en chans att fixa problemet. Slangen är nu beställd med leverans inom tre dagar. Återkommer när slangen är monterad och diskmaskinen fungerar igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.