Jag undrar vad jag ska göra med ett sandfyllt område på ca 1,2x1,8 m som ligger i anslutning till källaryttervägg. Jag har nyligen flyttat in i villan och ska installera luft/vatten-pump och utedelen ska stå där den sandfyllda ”gropen” är. Gropen är ca 25 cm djup och fylld med sand och lite knytnävsstora stenar och mot fasaden finns inget skydd/dränering. Källarväggen är putsad hålbetong och det finns ingen fukt på insidan av väggen. Botten på sandgropen är gjuten. Jag tänker att när väl utedelen är på plats så kommer det bli svårare att göra något, om jag behöver göra något. Bör jag skydda fasaden som ligger under sanden på något sätt? Ska jag ta ersätta sanden med något annat? Tänkte att utedelens stativ ska stå på murblock.
 
  • Ett hörn av en trädgård med bar jord, spridda stenar och några gröna växter mot en tegelvägg och ett svart staket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lägg plattor med fall från huset. Sanden kan du stocka jämn efter du rensat den från sten och med ytan hårdgjord kan du enklare hålla rent kring pumpen.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Tack för rådet! Ska se till att rensa från sten och packa sanden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.