glöm inte att med unifi prylar så behöver du en controller för att få accespunkterna att fungera korrekt.
tyvärr så är deras prylar lagom spretiga att lista ut vad man behöver om man inte lägger en massa tid på att läsa på plus att det blir dyrt fort. iofs när man väl fått upp allt så funkar det mesta av sig självt utan att man behöver fundera på att det ens finns
 
I ikeo skrev:
glöm inte att med unifi prylar så behöver du en controller för att få accespunkterna att fungera korrekt.
tyvärr så är deras prylar lagom spretiga att lista ut vad man behöver om man inte lägger en massa tid på att läsa på plus att det blir dyrt fort. iofs när man väl fått upp allt så funkar det mesta av sig självt utan att man behöver fundera på att det ens finns
Nja, prylarna fungerar väl ändå, men controllers behövs vid installation, konfiguration/omkonfiguration och om man vill ha en controllers-websida som lyser grönt när allt är ok, räkna trafiken, administrera gästlogginen etc.
Den kan man väl köra på en laptop och stänga av när man inte är nyfiken längre…
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Som jag läst mig till kan man lätt installera och koppla ihop flera UAP med appen för att få ett fungerande nätverk, men en controller ger en hel del andra möjligheter.
 
jag har inbillat mig att controllern behövs för att man ska kunna ha seamless med flera AP's och samma SSID. Jag kan iofs ha missförstått men controllern gör livet lättare med automatbackuper och uppdateringar som görs på schema etc
 
  • Gilla
Mike Jones
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Hur långt är det mellan huset och gäststugorna?
30 meter till gäststugan längst bort. Där funkar det utmärkt att streama film. Jag har även en Smart högtalare i ett garage 55 meter bort, där funkar det att streama audio, film har jag inte testat där. Som källa har jag ett mobilt bredband som max ger 45 Mb.
 
Synd bara att den verkar vara slutsåld överallt? Till och med på Ubiquitis hemsida är det mesta markerat med "sold out".. :surprised:
Finns det ens alternativ? Tp-link?
 
har väl tyvärr alltid varit att efterfrågan är större än tillgången på unify prylarna bästa är väl att beställa och hoppas att du ligger långt frami kön när butiken du beställt ifrån får en leverans.
alternativet är ju blocket, facebook market men priserna där brukar vara löjligt höga
 
  • Gilla
Mike Jones
  • Laddar…
wildeside
M mlkjhr skrev:
30 meter till gäststugan längst bort. Där funkar det utmärkt att streama film. Jag har även en Smart högtalare i ett garage 55 meter bort, där funkar det att streama audio, film har jag inte testat där. Som källa har jag ett mobilt bredband som max ger 45 Mb.
Tack för svar!
Då kanske det skulle fungera hos mej, har 42 meter mellan husen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.