Skumpe
Har kollat efter markis till terass och tycker att utbudet är bedrövligt. Kraven är:

- väggmonterad
- ingen elektronik
- stödben
- ok utseende på tyg
- max 5000 kr.
- jag monterar själv

Det finns affärer på nätet som tar 4500 kr för stödben. De allra flesta återförsäljare vill komma hem till mig och offertera.

Det finns markiser för 1-3000 kr men dessa har inte stödben. Det borde inte kosta flera tusen för stödben och det vorde finnas även till billigare markiser. Jag letar egentligen typ efter något jag köper på Bauhaus för några tusen men det är otroligt dåligt utbud.

Vet någon var jag kan köpa markis?
 
Åsa Lund
Köp nåt begagnat?
 
  • Gilla
Hasse C
  • Laddar…
Varför är stödben ett krav?

Jag har tittat runt lite efter pergolamarkiser (det kanske är det du är ute efter?), då tyckte jag Hornbach kändes mest prisvärd men deras kostar ändå över 10tkr.
 
  • Gilla
rickard.groon
  • Laddar…
... Jag köpte på nätet måttbeställd segelduk, Kinneviks, 2 st som täcker ca 14 kvadratmeter totalt, med öljetter, för ca 6000;- sedan tillkommer block för hissanordning. Det förutsätter att man kan spänna taket mot något....

Sitter uppe april-oktober och plockas ner under vintern. Håller ungefär 10 år.
 
Redigerat:
Skumpe
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Köp nåt begagnat?
Länk?
 
Skumpe
D Dublin skrev:
Varför är stödben ett krav?

Jag har tittat runt lite efter pergolamarkiser (det kanske är det du är ute efter?), då tyckte jag Hornbach kändes mest prisvärd men deras kostar ändå över 10tkr.
Vindstyrkan.
Vill ej ha pergola.
 
Skumpe
yonna yonna skrev:
... Jag köpte på nätet måttbeställd segelduk, Kinneviks, 2 st som täcker ca 14 kvadratmeter totalt, med öljetter, för ca 6000;- sedan tillkommer block för hissanordning. Det förutsätter att man kan spänna taket mot något....

Sitter uppe april-oktober och plockas ner under vintern. Håller ungefär 10 år.
Hmm. Men jag tror att jag vill kunna veva in den när jag inte använder den.
 
Skumpe Skumpe skrev:
Hmm. Men jag tror att jag vill kunna veva in den när jag inte använder den.
Jag drar upp den i 5 veck (därav trissor/block) när rejält regn väntas. Vid duggregn får den sitta uppe. Men här på Österlen regnar det sällan... ;)
 
Åsa Lund
Kolla efter terassmarkis på Facebook marketplace eller på Blocket?
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
Med de kraven skulle jag säga att det är begagnat som gäller, har dock inte mer hjälp att komma med i frågan om var dessa hittas bäst.
 
Skumpe
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Kolla efter terassmarkis på Facebook marketplace eller på Blocket?
Det är kollat utan resultat tyvärr.
 
Skumpe
tveksamt tveksamt skrev:
Med de kraven skulle jag säga att det är begagnat som gäller, har dock inte mer hjälp att komma med i frågan om var dessa hittas bäst.
När jag tittar efter begagnade så är utbudet väldigt litet.
 
Skumpe
Låter i och för sig bra men för 6000 kr (är detta totalkostnad?) så är det möjligt att få en markis (utan ben) i motsvarande storlek. Så frågan är vad man vinner på din lösning.
 
  • Gilla
Robin Lindberg och 1 till
  • Laddar…
Skumpe
Okarlsson Okarlsson skrev:
Www.blocket.se
Hjälpsamt och skojigt inlägg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.