P PatrikJo skrev:
Jag vill inte måla fan på väggen eller beskylla någon för någonting. Men för källkritikens skull vill jag påpeka att de två aktiva skribenterna i den här tråden har ett fåtal inlägg var, och samtliga handlar om Attefallsteamet.
Det kan vara fullt naturligt, men det kan också vara onaturligt.

Jag anmäler mitt inlägg till moderator, kanske kan de göra en bedömning av skribenterna.
Det jag tänker på när jag tittar på Attefallsteamets hemsida är att det inte finns ett enda personnamn nämnt på hemsidan. Attefallsteamet som de kallar sig finns inte som registrerat bolag på allabolag.se. Man kan anta att det är ett nystartat företag under något annat namn. De här tre sakerna är varningstecken och jag tycker att man ska vara mycket försiktig med att köpa något från dem. Kolla så att personerna inblandade/företaget inte har skulder hos kronofogden/till skatteverket.

Gör man affärer med dem trots det, betala absolut inget i förskott. Be att få referenser till tidigare kunder du kan få åka och titta hos och prata med. Skriv in i kontraktet att ni ska få vite vid försenad leverans.
 
  • Gilla
Lillekitte och 5 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Det jag tänker på när jag tittar på Attefallsteamets hemsida är att det inte finns ett enda personnamn nämnt på hemsidan. Attefallsteamet som de kallar sig finns inte som registrerat bolag på allabolag.se. Man kan anta att det är ett nystartat företag under något annat namn. De här tre sakerna är varningstecken och jag tycker att man ska vara mycket försiktig med att köpa något från dem. Kolla så att personerna inblandade/företaget inte har skulder hos kronofogden/till skatteverket.

Gör man affärer med dem trots det, betala absolut inget i förskott. Be att få referenser till tidigare kunder du kan få åka och titta hos och prata med. Skriv in i kontraktet att ni ska få vite vid försenad leverans.
Kan väl fortsätta med att det finns tre telefonnummer på hemsidan, men får inte fram någon ägare till något av dem via hitta.se. Man har en adress på hemsidan, men där finns inget företag med något liknande namn.
Det finns inte heller något organisationsnummer på hemsidan (vilket jag tror är ett lagkrav? Osäker)

Edit: Jo, verkar vara krav på att ange organisationsnummer: https://bolagsverket.se/foretag/akt...erpawebbplatsfakturormmforaktiebolag.495.html
 
  • Gilla
BenjiVilla och 2 till
  • Laddar…
R
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Det jag tänker på när jag tittar på Attefallsteamets hemsida är att det inte finns ett enda personnamn nämnt på hemsidan
https://attefallsteamet.se/husmodeller/
"Ulrik Lund, 070 310 01 01, Petter Axené, 073 422 78 00"
 
Namnet Attefallsteamet är nog bara för marknadsföring. Alla fakturor kommer från Botorget Invest AB.
 
  • Gilla
BenjiVilla och 1 till
  • Laddar…
KristinaRT
Om man googlar vidare på Botorget Invest AB hittar man mer info, bl.a om bokslut etc samt följande:
Anmärkningskontroll
Kreditupplysning med viktig information:
Företaget har minst ett av följande:
Anmärkning, Ansökan hos Kronofogden
Kontrollerat 2022-08-02

Behöver inte betyda något alls, men man ska veta och ta med i bedömningen att detta är ett företag som är strax över 3 år (reg april 19) och hade en omsättning på ca 13 milj och en vinst på ca 1 miljon 2020. Har 3 anställda och äger två st Mercedes GLC 220 D.
 
  • Gilla
BenjiVilla
  • Laddar…
KristinaRT KristinaRT skrev:
Om man googlar vidare på Botorget Invest AB hittar man mer info, bl.a om bokslut etc samt följande:
Anmärkningskontroll
Kreditupplysning med viktig information:
Företaget har minst ett av följande:
Anmärkning, Ansökan hos Kronofogden
Kontrollerat 2022-08-02

Behöver inte betyda något alls, men man ska veta och ta med i bedömningen att detta är ett företag som är strax över 3 år (reg april 19) och hade en omsättning på ca 13 milj och en vinst på ca 1 miljon 2020. Har 3 anställda och äger två st Mercedes GLC 220 D.
Japp, betalningsanmärkningar verkar de ha..

Verkar som familjen Lund är inblandade i många företag, hon har totalt 10 tidigare engagemang och 4 aktiva, han har 2 aktiva och 7 tidigare styrelseuppdrag..... Behöver ju inte betyda något, men det är ju svårt att se något positivt med det..
 
  • Gilla
BenjiVilla och 1 till
  • Laddar…
P PatrikJo skrev:
Jag vill inte måla fan på väggen eller beskylla någon för någonting. Men för källkritikens skull vill jag påpeka att de två aktiva skribenterna i den här tråden har ett fåtal inlägg var, och samtliga handlar om Attefallsteamet.
Det kan vara fullt naturligt, men det kan också vara onaturligt.

Jag anmäler mitt inlägg till moderator, kanske kan de göra en bedömning av skribenterna.
Jag som startade den här tråden gjorde det för att vi gillar ett av attefallteamets hus men det är galet svårt att hitta recensioner, information om företaget osv. på nätet. Jag är inte så aktiv här eftersom att vi alla år bott i radhus med minimal trädgård och inte har haft ngt behov av att vara aktiv. Läser trådar ibland av intresse. Nu har vi dock skaffat sommarstuga och vill sätta upp ett attefallshus. Har varit runt och tittat på flera med bra mycket bättre hemsidor, kontaktuppgifter, recensioner mm. Åkte för att titta på Woodworks attefallshus men fastnade istället för attefallsteamets hus. Började googla men hittade nada info… därav denna tråd.
 
  • Gilla
BenjiVilla och 1 till
  • Laddar…
C CH7 skrev:
Nu har huset stått på plats några veckor och vi känner oss hittills väldigt nöjda med huset. Haft en del kontakt med Atterfallsteamet som har varit väldigt proffsiga och tagit kostnader som vi har ansett att dom ska stå för. Huset blev 4 timmar försenade på leveransdagen vilket betydde att vi hade en kranbil som skulle lyfta huset på plats 4 timmar för tidigt som tickade pengar. Den kostnaden tog Attefallsteamet. Vi fick även efter några dagar en vattenläcka som berodde på att kranen till diskmaskinen inte var ordentligt åtdragen. Vi upptäckte det i tid så ingen skada uppstod men Attefallsteamet tog kostnaden för att lokal VVS-firma skulle åtgärda felet samma dag.

Vi väntar på att dom sista punkterna från besiktningsprotokollet ska bli åtgärdade men det är endast småsaker som ska ordnas.

Utifrån mina erfarenheter hittills kan jag varmt rekommendera Attefallsteamet. Skickar med två bilder från dagen då huset kom på plats.
Tack snälla för återkoppling!
Skriv gärna igen om det uppkommer ngt problem framöver.
 
  • Gilla
CH7
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Det jag tänker på när jag tittar på Attefallsteamets hemsida är att det inte finns ett enda personnamn nämnt på hemsidan. Attefallsteamet som de kallar sig finns inte som registrerat bolag på allabolag.se. Man kan anta att det är ett nystartat företag under något annat namn. De här tre sakerna är varningstecken och jag tycker att man ska vara mycket försiktig med att köpa något från dem. Kolla så att personerna inblandade/företaget inte har skulder hos kronofogden/till skatteverket.

Gör man affärer med dem trots det, betala absolut inget i förskott. Be att få referenser till tidigare kunder du kan få åka och titta hos och prata med. Skriv in i kontraktet att ni ska få vite vid försenad leverans.
Tack för input. Det är ju en stor affär med mycket pengar inblandade…
 
  • Gilla
BenjiVilla
  • Laddar…
ahlquistos ahlquistos skrev:
Jag som startade den här tråden gjorde det för att vi gillar ett av attefallteamets hus men det är galet svårt att hitta recensioner, information om företaget osv. på nätet. Jag är inte så aktiv här eftersom att vi alla år bott i radhus med minimal trädgård och inte har haft ngt behov av att vara aktiv. Läser trådar ibland av intresse. Nu har vi dock skaffat sommarstuga och vill sätta upp ett attefallshus. Har varit runt och tittat på flera med bra mycket bättre hemsidor, kontaktuppgifter, recensioner mm. Åkte för att titta på Woodworks attefallshus men fastnade istället för attefallsteamets hus. Började googla men hittade nada info… därav denna tråd.
Vi har också köpt ett hus från attefallsteamet. Fick det levererat för två veckor sedan. I måndags kom Petter och en besiktningsman och utförde besiktning. Vissa anmärkningar såsom ej ordentligt tätat för gnagare vid rörgenomföringar. Stuprör ej kapat tillräckligt. Vi hade beställt ett vattenutkast som ej är monterat. Största felet är att vi fått fel golv. Det ska vi förhandla om hur vi ska göra med det. Lite rörig kontakt med Petter, i efterhand skulle vi ha varit mer drivande. Tyvärr tänkte vi nog att i och med noggrann beställning av ett nyckelfärdigt hus, kan väl inte mkt gå fel...
 
M MLEkm skrev:
Vi har också köpt ett hus från attefallsteamet. Fick det levererat för två veckor sedan. I måndags kom Petter och en besiktningsman och utförde besiktning. Vissa anmärkningar såsom ej ordentligt tätat för gnagare vid rörgenomföringar. Stuprör ej kapat tillräckligt. Vi hade beställt ett vattenutkast som ej är monterat. Största felet är att vi fått fel golv. Det ska vi förhandla om hur vi ska göra med det. Lite rörig kontakt med Petter, i efterhand skulle vi ha varit mer drivande. Tyvärr tänkte vi nog att i och med noggrann beställning av ett nyckelfärdigt hus, kan väl inte mkt gå fel...
Tack för input! Ska de åtgärda felen? Skulle ni rekommendera dem ändå?
 
ahlquistos ahlquistos skrev:
Tack för input! Ska de åtgärda felen? Skulle ni rekommendera dem ändå?
De ska åtgärda felen, har de sagt, så det räknar vi verkligen med. De är inte byggtekniskt kunniga, vi fick inte tillräckligt med information kring mått och dyl. Vi hade riktigt bra egen byggentreprenör som gjorde så gott han kunde. Pooldäck intill hus, som ska vara i samma nivå.
Huset är fint och verkar ok. Nu får vi inte använda det än förän kommunen godkännt det. Får återkomma om allt verkar lösa sig - förhoppningsvis inom kort.
 
  • Gilla
BenjiVilla och 1 till
  • Laddar…
Nu är även vårt hus från Attefallsteamet på plats. Vi köpte demohuset från Nybygget på gott och ont. Vi har stått för all frakt själva. Eftersom att det var ett demohus så köps det i befintligt skick vilket stökar till det lite. Vi har fått ta dit rörmokare eftersom att det droppade under vasken. Hängrännorna var för korta och av dålig modell och hantverkaren som anlitades av attefallsteamet på plats var för okunnig så vattnet rann inte ut genom stupröret utan längs huset väggar. Delar till taket över dörren försvann på väg hit och vi väntar fortfarande på delar så att det kan sättas upp. Efter leveransen har det inte varit superbra med kontakten med säljaren. (Vi har själva bekostat plåtslagare 10000 för nya hängrännor samt rörmokare)

I övrigt är vi jättenöjda med huset det är otroligt fint både på insidan och utsidan och vi är fortsatt nöjda med vårt val av hus. Nu hoppas vi bara att det ska fortsätta att ”må bra” även efter första vintern på plats. Vi hade leverans i början av juni.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.