Hej
Har kikat runt på lite olika attefallsmodeller och fastnat för ett hus från attefallsteamet. Tycker att planlösningen är absolut bäst men hittar i princip ingen information om företaget på nätet. Varken positiv eller negativ. Finns här någon som har erfarenhet av företaget och deras hus och kan dela med sig?
 
Hej,
Vi har beställt ett hus från Attefallsteamet och väntar på leverans som kommer att ske under mitten/slutet av juni. Hittills har vi haft en väldigt bra kontakt och inte stött på några problem. Kan löpande informera hur det går.
 
  • Gilla
ahlquistos
  • Laddar…
Vad spännande! Jag skulle verkligen vara tacksam för uppdateringar ! Vilket hus har ni valt?
 
Fixar det. Vi har beställt ett Max 50.
 
  • Gilla
ahlquistos
  • Laddar…
Hej!
Har huset dykt upp än? Hur verkar det?
Nyfiken :)
 
Hej,
Huset är på plats sedan två veckor och i fredags blev det helt klart med godkänd slutbesiktning från kommunen. Hittills är vi nöjda med huset men har inte hunnit utvärdera genom att bo i det och testa så att det är bra kvalité än. Vi har fortfarande några lösa trådar med Attefallsteamet angående betalning av kranbil på grund av försenad leverans och några punkter på slutbesiktningen. Jag tänker att jag återkommer inom 2-3 veckor med en hel utvärdering där jag även kan ta med hur det är att bo i huset och hur Attefallsteamet hanterar besiktningspunkterna som kvarstår och fakturor som borde ligga på dom.
 
  • Gilla
ahlquistos
  • Laddar…
Tack snälla! Väntar på spänning på utvärdering när ni hunnit provbo i huset.
 
Hej igen!
Hur har det gått med allt. Känns huset bra att bo i? Har det löst sig med det administrativa?
Hoppas förstås att i är nöjda med ett nya hus :)
 
Nu har huset stått på plats några veckor och vi känner oss hittills väldigt nöjda med huset. Haft en del kontakt med Atterfallsteamet som har varit väldigt proffsiga och tagit kostnader som vi har ansett att dom ska stå för. Huset blev 4 timmar försenade på leveransdagen vilket betydde att vi hade en kranbil som skulle lyfta huset på plats 4 timmar för tidigt som tickade pengar. Den kostnaden tog Attefallsteamet. Vi fick även efter några dagar en vattenläcka som berodde på att kranen till diskmaskinen inte var ordentligt åtdragen. Vi upptäckte det i tid så ingen skada uppstod men Attefallsteamet tog kostnaden för att lokal VVS-firma skulle åtgärda felet samma dag.

Vi väntar på att dom sista punkterna från besiktningsprotokollet ska bli åtgärdade men det är endast småsaker som ska ordnas.

Utifrån mina erfarenheter hittills kan jag varmt rekommendera Attefallsteamet. Skickar med två bilder från dagen då huset kom på plats.
 
  • Moderna Attefallshus med stora fönster och mörk träpanel på klargjord tomt med himmel och moln i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nytt Attefallshus med mörka träpaneler och stora fönster, placerat på en obebyggd tomt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
rolflidvall
  • Laddar…
Åh, va fint!
Kan du lägga upp lite bilder från insidan huset också? Hur är loftet, kan man stå raklång där uppe? Och vad blev slutsumman ungefär?
Funderar också på att bygga Max 50, ser ju fint ut på bilderna på hemsidan.
 
Jag vill inte måla fan på väggen eller beskylla någon för någonting. Men för källkritikens skull vill jag påpeka att de två aktiva skribenterna i den här tråden har ett fåtal inlägg var, och samtliga handlar om Attefallsteamet.
Det kan vara fullt naturligt, men det kan också vara onaturligt.

Jag anmäler mitt inlägg till moderator, kanske kan de göra en bedömning av skribenterna.
 
  • Gilla
rampante
  • Laddar…
Vet inte om antalet inlägg har så stor betydelse?
Har själv ytterst få inlägg. Bläddrar runt, läser och följer olika trådar men kommenterar sällan.
 
K Kvast-Hilda skrev:
Vet inte om antalet inlägg har så stor betydelse?
Har själv ytterst få inlägg. Bläddrar runt, läser och följer olika trådar men kommenterar sällan.
Jag pekar inte mot dig, jag pekar mot de två tidigare skribenterna.

Ett utmärkt och inte okänt sätt att få uppmärksamhet för ett företag är att se till att det skrivs om dem på forum. Det är fullt möjligt att de två tidigare skribenterna registrerat sig enbart för att marknadsföra sitt företag. Det måste inte vara så, men det kan vara så.
 
  • Gilla
Kvast-Hilda
  • Laddar…
Hej,

Absolut, lägger till några bilder här. Det är inte ståhöjd på loftet, vi kommer ha gästsäng utan ben där eller luftmadrass som man får kryp och lägga sig i. I övrigt har vi förvaring på loftet.

Vi köpte deras demohus som stod på Nybygget så vi har totalt betalt ca 1,5-1,6 miljoner. Då är allt inkluderat så som grund, transport, lyftkran, inkoppling av el och vatten m.m.

Alltid bra att vara källkritisk men kan bekräfta att vi har köpt huset av leverantören och inte har någon personlig relation till anställd eller företag. Vi har precis flyttat från att ha bott i nybyggt parhus till nu en egen villa som ska renoveras. Därav inte varit så aktiv här tidigare.
 
  • Interiör av ett modernt kök med vit köksinredning och marmormönstrad stänkskydd med loft och entrédörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Interiör med trappa som leder upp till ett loft med lågt till tak och förvaringsutrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modernt badrum med duschhörn, handfat och toalett i en nyrenoverad villa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inredning av ett modernt hus med lågt loft, synliga takbjälkar och fönsterparti som släpper in solljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ljust lågt loft med vita skjutdörrar, trägolv och ett fönster, tänkt för gästsäng och förvaring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ljust och modernt loftutrymme med snedtak, inbyggda garderober och trägolv, avsett för förvaring och gästsäng.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Kvast-Hilda
  • Laddar…
Tack!!
Fina bilder och ni verkar ju fått det till ett himla bra pris.
 
  • Gilla
Lof73 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.