Hej!

Jag funderar på en Gardena robot med Lona funktionen, har läst lite olika och denna verkar reda ut smala passage.

Som ni ser på bilden har jag två mindre gräsmattor på vardera sida av trädäcket, min tanke är att ha robotens hus under trädäcket och anlägga ett passage under trädäcket antagligen i trall för att det är enklare att jobba med under trädäcket.

Är dock inte helt säker på att roboten kommer reda ut det, blir inte riktigt klok på hur man lägger guide kabeln, de flesta exempel på nätet är laddstationen på en utav zonerna och inte mellan som hos mig.

Min tanke är att ha laddstationen under trädäcket (grön ruta)
och passage röda linjerna (under trädäcket)

Finns det någon med erfarenhet här som har orken att rita ut det till mig? Skulle uppskattas!
Är inte sugen på att lägga pengarna på något som inte fungerar :rofl:

Tack på förhand!
 
  • Ritning av en husplan med markerade områden för utekök, lounge, och jacuzzi samt gräsmattor och kryddgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Topografisk ritning av en tomtplan inklusive hus, terrass, jacuzzi och trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
E etompau skrev:
[bild]
Hej!

Tack, har tyvärr en trappa där du ritat in utgången till klipparen. Hela den sidan av däcket är trappa.

Vänster sida är dock fri, men min tanke var att den går ut och in i ett hål på sidan utav trädäcket av estetiska skäl.

Men det går knaske inte att lösa, känna som att jag hade behövt två guidekablar..
 
Zoldot Zoldot skrev:
Hej!

Tack, har tyvärr en trappa där du ritat in utgången till klipparen. Hela den sidan av däcket är trappa.

Vänster sida är dock fri, men min tanke var att den går ut och in i ett hål på sidan utav trädäcket av estetiska skäl.

Men det går knaske inte att lösa, känna som att jag hade behövt två guidekablar..

Du ser principen hur guidekabeln kan dras. Försök använda den till dina förutsättningar.
Ser ej att det skulle behövas två guidekablar.
 
Zoldot Zoldot skrev:
Hej!

Jag funderar på en Gardena robot med Lona funktionen, har läst lite olika och denna verkar reda ut smala passage.

Som ni ser på bilden har jag två mindre gräsmattor på vardera sida av trädäcket, min tanke är att ha robotens hus under trädäcket och anlägga ett passage under trädäcket antagligen i trall för att det är enklare att jobba med under trädäcket.

Är dock inte helt säker på att roboten kommer reda ut det, blir inte riktigt klok på hur man lägger guide kabeln, de flesta exempel på nätet är laddstationen på en utav zonerna och inte mellan som hos mig.

Min tanke är att ha laddstationen under trädäcket (grön ruta)
och passage röda linjerna (under trädäcket)

Finns det någon med erfarenhet här som har orken att rita ut det till mig? Skulle uppskattas!
Är inte sugen på att lägga pengarna på något som inte fungerar :rofl:

Tack på förhand!
Du kan även placera laddstationen vid huset ?
Position 1 eller 2 och dra guiden enligt bilden.

Ritning av en tomt med hus, markerade positioner för laddstation och svarta guider för kabeldragning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.