Har en liten dusch med handfat. Blandaren förser både dusch + handfat via ett omställningsvred (längst fram).
Skulle dock behöva byta ut den. Har letat men inte funnit något liknande idag.

Kan någon tipsa om lämplig produkt/lösning?
 
  • Kromad tvättställsblandare med ansluten duschslang på ett vitt handfat med kakel i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du söker på badkarsblandare så ska du nog hitta liknande produkter.

Edit: Trodde jag i alla fall men det kanske inte är så det heter, hittade ingen sådan som matas nerifrån. Har en likadan i badkaret hos föräldrarna dock.
 
Redigerat:
J Jensa86 skrev:
Om du söker på badkarsblandare så ska du nog hitta liknande produkter.

Edit: Trodde jag i alla fall men det kanske inte är så det heter, hittade ingen sådan som matas nerifrån. Har en likadan i badkaret hos föräldrarna dock.
Tack för svaret. Problemet är att den skall monteras i 1 hål. Den enda jag hittat är denna:
https://www.hemfint.se/jaguar-line-1-halig-badkarsblandare-krom
men den har utgått..
 
D Dublin skrev:
Hittade några varianter
[länk]

[länk]
Tack! men den första kan inte reglera duschflöde från blandaren (kan den reglera temp från blandaren?), opraktiskt att behöva trycka in en knapp på handtaget när man skall duscha.

Den andra har bara 40cm slang, och är ganska bökigt att behöva föra tillbaka slangen in slangen in i blandaren.
 
BirgitS
Många av FM Mattssons produkter är sådana att man kan plocka ihop olika delar som passar ihop fast kombinationen inte finns som en färdig produkt. Se om de har en kundtjänst som kan hjälpa till med det eller vänd dig till en rörmokare är mitt tips.

Det du har är nog från FM Mattsson fast för mycket länge sen.
 
BirgitS
Tänk på att vattentrycket i Sverige (upp till 10 bar) kan vara högre än vad produkter från andra länder är gjorda för.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.