Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Garningen Garningen skrev:
Det går bra för Anders och nybyggarn3, Anders är öppen med det och följer inte Jantelagen, Nybyggarn3 är mer restriktiv med att betona sin framgång med egen firma, men inte tillräckligt ödmjuk för att låta bli att helt nämna det. Tack för ett spännande drama, men nu till ämnet -

Tycker ni att det är värt att vara med i facket?
Haha. Tack för omnämnandet. Jag pratar gärna om mina erfarenheter om att driva företag, med dom som har någon glädje av att höra. Alltså inte random folk i en tråd som handlar om något annat.

Jag är faktiskt medlem i både akassa och Sverige ingenjörer. När jag startade firman övervägde jag att gå ur facket och bara vara med i a-kassan, som kostar typ en hundralapp i månaden. Jag gjorde då ett halvhjärtat försök att hitta en alternativ inkomstförsäkring men hittade inget som var billigare än fackavgiften. Sen orkade jag inte lägga så mycket mer energi på det utan fokuserade på verksamheten.

Jag har inga principer varken för eller mot utan kör på vad jag tror är bäst för mig. Så om någon kan peka ut ett förmånligare alternativ till inkomstförsäkring är jag intresserad.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Jag tror att man själv behöver göra en individuell bedömning kring om man vill gå med i facket eller inte. Alla har inte retorik eller talets förmåga att tala för sig. Vissa intygar både sig själv och andra att ens förmågor är långt mycket mer sofistikerade än övriga personer i samma arbetslag. Medan vissa trivs med att hålla en låg profil och har personliga preferenser som naturligt prioriterar de mjuka parametrarna i livet.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Prototyp
Det är så lätt att att blanda ihop begrepp. Produktbolag/prototy, Anställda/anställd. Måste vara ett elände att hålla tungan rätt i mun när man ska framhäva sig själv.
 
  • Gilla
  • Haha
Grod4n och 4 till
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Det är så lätt att att blanda ihop begrepp. Produktbolag/prototy, Anställda/anställd. Måste vara ett elände att hålla tungan rätt i mun när man ska framhäva sig själv.
De flesta produktföretag har prototyper. Jag har två anställda utöver mig själv. Var av en är min sambo som jobbar med prototypen samt ekonomin Mao enbart kostnad inga intäkter (ännu).

Fler frågor?
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
Malmgren framstår lite i sin framtoning som en nittonårig man med körkort, ni vet den där gruppen där 90% är bättre än medianen.
 
  • Gilla
Morgonskiftet och 6 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
De flesta produktföretag har prototyper. Jag har två anställda utöver mig själv. Var av en är min sambo som jobbar med prototypen samt ekonomin Mao enbart kostnad inga intäkter (ännu).

Fler frågor?
De flesta produktbolag är ju kanske ett bolag också. Men det kan ju vara registrerat sista veckan och inte dykt upp på allabolag ännu.
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
De flesta produktföretag har prototyper. Jag har två anställda utöver mig själv. Var av en är min sambo som jobbar med prototypen samt ekonomin Mao enbart kostnad inga intäkter (ännu).

Fler frågor?
att prototypa är alltid kul, lite rock n roll över det. Sen börjar det tråkiga, att sälja produkten :)
 
  • Gilla
  • Haha
fremax och 2 till
  • Laddar…
C claym skrev:
att prototypa är alltid kul, lite rock n roll över det. Sen börjar det tråkiga, att sälja produkten :)
Jag tycker sälja är roligt. Lära känna YouTubers och grejer. Det svåra är att göra klart produkten
 
Nu har jag ju fått reda på att man kan ignorera inlägg från en viss medlem, men jag ser ändå när nån citerar vederbörande. Går det det att undvika det också? (tror inte det, men jag skulle verkligen vilja slippa se allt från just den medlemmen).
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag tycker sälja är roligt. Lära känna YouTubers och grejer. Det svåra är att göra klart produkten
Jo problemet är ju att ”det kan alltid putsas lite till ” :)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
C claym skrev:
Jo problemet är ju att ”det kan alltid putsas lite till ” :)
Japp. Men nu kanske vi ska återgå till ämnet. Varför facket är sämst :)
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har redan tidigare i tråden sagt att arbetsgivaren inte har någon skylldighet ge dig högre lön bara för att du är duktig, det är en förhandlingsfråga.

Och när du inte har något att förhandla med när det finns fler arbetare än arbetstillfällen

Det är ju det du skulle förklara.

HUR förhandlar man sin lön då
 
  • Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
Silly Bear Silly Bear skrev:
Och när du inte har något att förhandla med när det finns fler arbetare än arbetstillfällen

Det är ju det du skulle förklara.

HUR förhandlar man sin lön då
Genom att vara bäst och kan sälja det såklart.
 
  • Haha
Silly Bear
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Så var det förstås denna gång.
Ja jag var faktiskt nyfiken. =) Anders får jobba på lite. Om han har skulder så utmanar jag honom att ha noll kr i långa lån.
 
R Rkarlsson skrev:
Ja jag var faktiskt nyfiken. =) Anders får jobba på lite. Om han har skulder så utmanar jag honom att ha noll kr i långa lån.
Skulder är du galen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.