Vi har precis köpt en 1-plans villa från -63 med sadeltak i tegel. Besiktningen visade att pannor och papp verkar ha gjort sitt och det är läge för byte. Började därför fundera om det skulle vara ett bra läge att investera i solceller då vi bor i Skåne och elpriserna har varit allt annat än roliga den senaste tiden.

Jag är helt ny för både detta med takbyte och solceller, så innan jag träffar lite olika firmor tänkte jag höra om någon här har gått igenom samma sak och har några tips/tankar.

- Många sidor skriver att man kan spara pengar genom att byta tak och installera solceller samtidigt, men hur mycket rör det sig om ca? Det är mycket pengar det handlar om och vi har inte världens största budget.

- Är soltak något man väljer mest för utseendet, eller finns det någon annan fördel som kan göra att man bör överväga det?
 
K
Med rätt installatör. Många har sina inarbetade metoder och kör efter det, och då krånglar det bara till det att blanda in takläggaren.

Fördelen är också att du har ett tak med längsta möjliga livslängd att lägga panelerna på. För de kommer hålla långt över 25 år

Lyft frågan och se
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.