Hej
Jag har en äldre klippo utan drift. Startar hur bra som helst men då dödmansgreppet är urkopplat då vajern mådde lite dåligt så får man nu stoppa den genom att rycka tändkabeln. Den har nu lite skador och bör också bytas. Är någon plåt på sidan av klippen som hänger lite då den gått av, går att fixa med en svets. Högra framhjulet är lite vint också men inget som stör funktionen. En äldre fungerande klippo iallafall.
Har en Briggs 500E motor på 140cc.

Byter man dödmansgreppet (vajern) och tändkabeln plus svetsar lite så har man en perfekt maskin. Känner man så går det att byta hjulet också.

Jag köpte den begagnad för ett par år sen och den har endast använts på en del av min gräsmatta då en robot skött resten under tillbyggnad av hus. Den har gjort jobbet perfekt förutom nämnda problem.

Är ni intresserad så hör av er, kan skicka både bilder och filmer på den.
Säljes billigt för 1000kr. Startar alltid på andra eller tredje rycket även efter vinterstopp.

Mvh
Stefan
 
Priset är nu sänkt till 700kr.
Hör av dig om det kan vara av intresse.
 
Hej Steffo!

Jag såg ditt inlägg i min KÖPES-tråd KLIPPO gräsklippare KÖPES! vilket jag tackar för.

Nu har jag fritidshus på Öland och bor i Småland så jag har dryga 80 mil tor upp till dig så jag är rädd för att det inte är ekonomiskt försvarbart att köra så långt för att hämta en gräsklippare. Dessutom söker jag en KLIPPO i NYSKICK med några år på nacken i Småland/Ölands närområden. Jag mekar inte själv med gräsklippare utan sträcker mig till ren service typ byte av motorolja, luftfilter, stift och kniv. Allt annat lämnar jag till verkstad och du vet säkert vad de tar i timersättning.

Själv har jag inte klippt min gräsmatta här på Öland sedan mitten av juni p gr av den extrema torkan. :)

Önskar dig i vart fall lycka till med din försäljning till den händige i ditt närområde!.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.