Tjenare!

Köpte en samsung the frame som jag nu har väggmonterad i sovrummet. Funderar lite på hur man på bästa sätt kan dölja den tunna kabel (ca. 2-3mm) som går från ”boxen” till skärmen utan att fräsa in kabeln i väggen.

Tycker alla kabelkanaler jag kan hitta är på tok för stora och synliga, så har funderat på om man kan måla maskeringstejp och sätta över kabeln (har väggens färg hemma). Vet dock ej om det kommer bli snyggt/bra, eller om det finns något enklare sätt som jag inte tänkt på. Tips mottages tacksamt!
 
J
Är det luft bakom? I så fall hade jag sågat upp ett hål upptill och ett nertill och dragit kabeln inne i väggen, men med tanke på att du skriver fräsa så är det kanske betong?
Om vanliga lister är för fula kan man ju köra med någon typ av välvd golvlist målad i rätt kulör. Då kan du ju även prova idén med maskeringstejp innan, och köra med list utanpå om det inte blir bra.
 
  • Gilla
BosseJr
  • Laddar…
B BosseJr skrev:
Tjenare!

Köpte en samsung the frame som jag nu har väggmonterad i sovrummet. Funderar lite på hur man på bästa sätt kan dölja den tunna kabel (ca. 2-3mm) som går från ”boxen” till skärmen utan att fräsa in kabeln i väggen.

Tycker alla kabelkanaler jag kan hitta är på tok för stora och synliga, så har funderat på om man kan måla maskeringstejp och sätta över kabeln (har väggens färg hemma). Vet dock ej om det kommer bli snyggt/bra, eller om det finns något enklare sätt som jag inte tänkt på. Tips mottages tacksamt!
Hej.
Ställer en sidofråga. Vet du om dom vanligast apparna finns i The Frame så som SVT,tv4,c-More mm?
 
Tack för svar! Lite oklart vad väggen består av då den är från tidigt 1900-tal. Svärfar hävdar att det är en salig blandning av ”bruk” och gips, men verkar inte vara luft i den vad jag kunde märka när vi satte upp tvn.

Ja någon välvd lösning är ju det jag vill åt, men med tanke på hur smal kabeln är känns det overkill med alla välvda lister jag kan hitta. Hade egentligen helst fräst in kabeln, men eftersom propparna på kabeln är betydligt tjockare än kabeln själv behövs ett rätt rejält ingrepp om det ska vara enkelt att plocka bort sen.
 
Jula har runda smala kabelkanaler, jag satte en i taket till datakabel, blev hyggligt osynligt
 
putte22 putte22 skrev:
Hej.
Ställer en sidofråga. Vet du om dom vanligast apparna finns i The Frame så som SVT,tv4,c-More mm?
Ja tror att alla streamingappar finns, det enda jag inte lyckats hitta på samsungs tizen OS är twitch, men då kan man använda den inbyggda airplay-funktionaliteten (om man har någon apple-enhet) och streama media därifrån.
 
  • Gilla
putte22
  • Laddar…
J
En ny kabel One connect får man för 500 så har du en vägg som går att skära i så är det snyggaste nog att skära upp ett smalt spår för endast själva kabeln, och sedan spackla över. Den gången du flyttar så är det bara att klippa :cool:
 
J
B BosseJr skrev:
Ja tror att alla streamingappar finns, det enda jag inte lyckats hitta på samsungs tizen OS är twitch, men då kan man använda den inbyggda airplay-funktionaliteten (om man har någon apple-enhet) och streama media därifrån.
Telias app finns tyvärr inte heller.
 
J Jocke Best skrev:
Telias app finns tyvärr inte heller.
Vet du om Tele2 appen finns?
 
putte22 putte22 skrev:
Vet du om Tele2 appen finns?
Den finns i min Samsung i alla fall (QN95a) så bör väl finnas till the frame
 
  • Gilla
putte22
  • Laddar…
Jag hade spårat in ett VP rör
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Det finns ju vita kabelstrumpor i tyg me i olika dimensioner... kan det vara nåt? Om väggen i vit då
 
Limma upp den med några duttar smältlim. Sen fogde du med latexfog på båda sidor och målar in. Det är ett alternativ om du inte vill sätta list eller fräs in.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Pear4Life Pear4Life skrev:
Den finns i min Samsung i alla fall (QN95a) så bör väl finnas till the frame
Tele2 har jag i min frame. Teliaplay finns dock inte.
 
  • Gilla
tosk0004 och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.