Hej,

Ska byta ut mina 25 år gamla elelement och sätta in nya moderna grejer - ute efter lite tips.

Tittar på WiFi-uppkopplade Mill, eller från Purmo(LVI) eller Adax.

Någon som kan tipsa om bra kvalite och som fungerar bra med deras app?
 
Bytte ut alla gamla element till Adax Wi-Fi i förra huset. Mkt nöjd.
 
putte22 putte22 skrev:
Bytte ut alla gamla element till Adax Wi-Fi i förra huset. Mkt nöjd.
Kul att höra! Kör du någon central styrning eller varje element för sig?

Insåg att Mill faller bort eftersom jag vill ha 400v - tror inte det finns från Mill.
 
J holmbergjohan skrev:
Kul att höra! Kör du någon central styrning eller varje element för sig?

Insåg att Mill faller bort eftersom jag vill ha 400v - tror inte det finns från Mill.
Körde varje element var för sig via appen.. Gick att lägga in flera element i samma rum så det ser ut som ett i det rummet om man vill som en zon. Har för mig att efter jämförelser så var giganten billigast då.
 
  • Gilla
johan____
  • Laddar…
Jag bytte våra gamla el-element till Adax Neo Wifi i vintras, och är nöjd. Styr de individuellt via appen i mobilen. Tycker nog mest det är käckt och coolt att kunna styra och se tex temperatur förbrukning etc. Clas Ohlson hade ett bra pris samt rea då, men ser nu att ordinarie priser gått upp.
 
Även jag har ett antal Adax Neo WiFi på landet. Också nöjd!
 
Finns det någon larmfunktion vid elavbrott inbyggd i Adax system?
 
Är också väldigt nöjd med Adax Neo (utan wifi dock).
Mycket bra element, framför allt är de tysta, inga knäppningar och grejer som i äldre element!
Plus att de är snygga tycker jag.
 
  • Gilla
Ag100
  • Laddar…
M -MH- skrev:
Finns det någon larmfunktion vid elavbrott inbyggd i Adax system?
Jag kan inte se att det finns något sådant i appen. Det går förstås att se i appen om ett element är offline, men inget larm eller notification. Det finns stöd för integration mot tredjeparts lösningar, som kanske kan lösa den biten.

Skärmdump av ADAX app med temperaturinställningar för olika rum och semesterläge aktiverat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmbild av app med inställningar för smart uppvärmning i sovrum, inkluderar barnlås och fönsterdetektering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av en app som visar integrationer med tredjeparts system såsom Google Home, Homey, Tibber, FutureHome, Adax och Amazon Alexa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om det är strömavbrott så behövs det reservkraft för att driva fibermodemet el motsv så att en notification kan skickas.
 
ClasseClas ClasseClas skrev:
Om det är strömavbrott så behövs det reservkraft för att driva fibermodemet el motsv så att en notification kan skickas.
Jag tänkte mer en notis "nu har vi tappat kontakten med ditt element!", men det kanske är för vanligt.
 
Installerade det första elementet nu. Kommer köra med styrning genom Tibber - ska bli kul att se hur det lirar med deras algoritmer för att nyttja bra priser(eller undvika katastrofpriser snarare :))
 
  • Gilla
Perha
  • Laddar…
Ångrar ju inte att jag brassade på med 40cm cellulosa I taket när vi byggde om
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.