Är det någon som har byggt en egen stomme till IKEAS skjutdörar? Alltså köpt dörrar och glidskenor lösa och sedan monterat med glidskenor fastsatta på annat sätt än i IKEAS PAX.

?
 
Hejsan, Jag har förvisso inte använt mig av ikeas grejor för att bygga en egen garderob
men jag har med hjälp av grejor från en glasmästare ( lösa hjul och alu-profiler ) byggt en helt egen garderob. Grejorna är ursprungligen avsedda för glaspartier men jag har tagit helt vanliga
garderobsdörrar och fräst in hjulen i nerkant samt fräst ett spår i överkant. Jag satte en alu.
T-profil nere och en likadan uppe (dubbel profil för två rader med vardera tre dörrar i hur annars öppna :)) som gavlar använde jag bara ren mdf-som jag vitmålat.
satte i sex dörrar på vardera 50-bredd och gjorde garderoben 270 cm lång. För grejorna har jag betalat ca 900 :- för profiler och hjul. Garderobsdörrarna har jag fått tag på på annat sätt. och sedan la jag visserligen ut närmare 5000 på elfa-sytem i garderoben men det tyckte jag man hade råd med när man sparat så mycket på dörrarna. Hur som helst blev det kanonbra och jag är ingen yrkesman..bara en glad ammatör med stort tålamod och en kanske för nogrann läggning. Lycka till med ditt bygge.
 
Tack för infon, vore kul med en närmare byggbeskrivning med bilder?
 
Så här gjorde jag mina skjutdörrar:
Lill Edet
 
Tack för bilderna, snyggt! vilket märke på dörrarna?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.