Vi ska bygga ett fritidshus enplans ca 60-70 m2 nu i sommar och vi tvekar mellan tre hustillverkare, Borohus, Skidstahus och Hudikhus.

Är det någon som har erfarenhet av dessa husbyggare?

Är ni nöjda med husen, kontakten före och under leverans mm.

Maggan
 
Vill du ha bästa kvalitet så är det ingen tvekan om att du ska ha ett Borohus. Om du kan tänka dig något sämre standard så är Skidstahus och Hudikhus likvärdiga OM man köper till plusisolering hos Skidstahus. VIll du däremot ändra i en befintlig planlösning så tror jag att Skidstahus är överlägsna. Du kan i princip ändra en ritning till oigenkännlighet och ändå inte betala något extra.

Jag har själv funderat på just dessa tre tillverkare och valet blir ändå Skidsta för att de är flexibla och passar plånboken bäst.

Lycka till!
 
alexaGBG skrev:
Vill du ha bästa kvalitet så är det ingen tvekan om att du ska ha ett Borohus. Om du kan tänka dig något sämre standard så är Skidstahus och Hudikhus likvärdiga OM man köper till plusisolering hos Skidstahus. VIll du däremot ändra i en befintlig planlösning så tror jag att Skidstahus är överlägsna. Du kan i princip ändra en ritning till oigenkännlighet och ändå inte betala något extra.

Jag har själv funderat på just dessa tre tillverkare och valet blir ändå Skidsta för att de är flexibla och passar plånboken bäst.

Lycka till!
Tack för ditt svar
Skönt att höra att vi är på rätt spår, vi funderar också på Skidstahus
Vi vill göra en hel del ändringar och då käns det bra att det inte kostar något
extra. Hos övriga husbyggare kostade det en hel del.
Har du/ni köpt något Skidstahus ännu?
Har ni lagt till +isolering?

Hälsningar Maggan
 
Hej Maggan,

Ja, valet blir Skidsta med +isolering. Har inte gjort själva beställningen ännu för vi har funderat länge och väl på vilken avloppslösning som blir den bästa. Dock ska vi försöka få gjort beställningen (så att vi kan skicka in bygglovshandlingarna) inom två veckor.
 
Hej!
Vi byggde ett Skidsta hus (modifierad 26an) 2002 och är mycket nöjda. Priset var lågt och man fick mycket för pengarna. Jag anlitade en snickare som aldrig byggt ett Skidsta hus innan och det var inga problem. När vi byggde gick det inte att få in el i ytterväggar men det löste jag iallafall så att det blev snyggt.

Hur har det gått för er?
 
Tog kontakt med Boro för att jag var intresserad av ett av deras fritidshus, men tyckte att det var lite för litet. Enligt säljaren var det inga svårigheter att ändra efter eget tycke. Det hela slutade dock med att jag ritade ett eget hus som Boro i tillverkade i sin Mockfjärdsfabrik. Är helnöjd både med säljare, folk på fabriken jag hade kontakt med samt byggaren som jag blev rekommenderad. Huset blev precis som jag tänkt mig, med material av högsta kvalitet!

Babs1
 
Vi har nu fått igenom bygglovet på vårt Skidstahus "Sjuan" - hurra!
Innan avropet i November ska vi fixa avlopp och grund och offertförfrågningarna är i full gång.

Ska snart ha ett till möte med Skidstahus och kolla hur vissa ändringar skulle påverka priset; såsom treglasfönster iställer för tvåglas-isoler, andra spröjs, ev annan färg på ytterdörr osv..
Ska bli spännande.
 
Ni som har byggt fritidshus med Skidstahus, har ni tips på bra byggare som kan bygga ihop det eller har dom tips på bra folk? Har ni tips på bra hantverkare när det gäller badrum och kök? Plattsättare och liknande?
Vi är ett par som tittar på ett litet hus som vi kan bo året runt i, vi är väldigt sugna på huset "Trettio".
Om ni har tips som kan hjälpa oss så hör gärna av er!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.