Jag har köpt ett kylskåp och ett frysskåp som jag ställt på plats idag, dock blev det några delar över som jag inte heller hittar någon info om i handboken... Det är Siemensprodukter ur serien iQ300. Några förslag? Annars får delarna hamna i någon byrålåda tills vidare :cool:
Elkontakter och kabelklämmor ordnade på bord med penna och etiketter märkta 'Upp' och 'Ner'.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Delarna som är halvmåne-formade kan du använda som distanser om du har kylen och frysen precis kloss an varandra utan nån träskiva emellan. Det gör att handtagen inte krockar.
 
  • Gilla
vitt_prio143
  • Laddar…
De andra ska sitta bak skåpet för att hålla distans till vägg
 
Är inte de fyrkantiga sakerna för att täcka hålen för gångjärnen om man hänger om dörren?
 
Tack för era svar, jag hittade bland emballaget ännu ett blad som beskrev dessa delars syfte. Distanser för att hålla skåpen på avstånd från varandra och mot bakre vägg var helt korrekt (y)

Nämnda blad väckte dock nya funderingar - det är en samling med bilder utan förklarande texter. Bifogad bild tolkar jag som att det är ok att ställa en frys till höger om ett kylskåp men oacceptabelt att göra tvärtom..? Vadan detta? Instruktionsbild som visar korrekt placering av frys till höger om kyl med ett kryss för omvänd ordning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det beror på att kondensorn (den delen som blir varm) sitter i ena sidoväggen. Ställer man dom fel så hamnar de varma sidorna mot varandra
 
  • Gilla
  • Wow
Wheelabrator och 1 till
  • Laddar…
Jaha, jag hade ingen aning om att sådana restriktioner var något man behövde ha i åtanke när man köper kyl och frys. Nåväl, nu har jag bytt plats på skåpen men det tar väl ett tag innan jag lär mig att öppna rätt skåp :crysmile:
 
A Arne999 skrev:
Här är förövrigt gångjärnet på mitten

[länk]
Svarar du i rätt tråd? Detta gångjärn passar inte till Siemens kylar och frysar
 
torbeno torbeno skrev:
Svarar du i rätt tråd? Detta gångjärn passar inte till Siemens kylar och frysar
Hehe stämmer klicka helt fel
 
  • Gilla
Wheelabrator och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.