L leifherlin skrev:
alla dagar i veckan skulle jag pappspänna väggar och tak istället för gipsskivor i ett 1800-talshus.
Jag skulle limma lumppapp på väggarna, det är lätt och billigt att göra och förlåtande om underlaget är ojämnt.
Om man sen målar eller tapetserar på lumppappen är en smaksak.
 
  • Gilla
sejd1
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jag skulle limma lumppapp på väggarna, det är lätt och billigt att göra och förlåtande om underlaget är ojämnt.
Om man sen målar eller tapetserar på lumppappen är en smaksak.
Har lite svårt förstå alla inlägg som ser hur enkelt man fixar till ett hus i detta skick , bilderna visar ju klart o tydligt ett tak en grund som skulle förvåna om inte röta-mögel finns. Hur många av alla dessa inlägg har varit i kontakt med konstruktioner som är utsatta för detta. Själv har jag både i husvagnar o hus upplevt detta , jag lovar har man känt riktigt mögel lukt glömmer man inte denna
 
B BJER skrev:
Detta är där min svåger är uppväxt som vi endast haft som sommarställe många år men efter skilsmässa har jag bott permanent ca 3 år, som jag skrev utifrån bilderna måste man förstå kan finnas mycket göra o just detta med röta-mögel. Vi har gjort en hel del jobb under alla år och då får man inte glömma detta hus har aldrig stått obebott under längre tid än under vinterhalvåret efter hans föräldrar gått bort
Fin byggnad. Ser ut som ni har haft grymt mycket jobb med den.
Bra jobbat!!
 
April Skies April Skies skrev:
Vi har köpt ett torp som vi skall renovera. Våran plan är att först och främst få ordning på taket, laga alla trasiga fönster och att få igång den gamla skorstenen. Efter detta blir det lagning av skador på timmerstommen samt nytt golv på nedervåningen mm. Eller så har vi gett upp vid det laget. Vem vet. Lagning av timmerstommen och skorsten planerar vi att leja bort.

[bild] [bild] [bild]
Jag skulle riva eländet och bygga samma som nytt - som den ser ut finns det problem överallt.
 
O Olaf Hasbach skrev:
Jag skulle riva eländet och bygga samma som nytt - som den ser ut finns det problem överallt.
Har haft samma tänk i ett antal inlägg jag gjort , röta o mögel nog det värsta ta sig an
 
Spänd på uppföljning. Blev det ytterligare något gjort innan vintern?
 
  • Gilla
HeyJon
  • Laddar…
Hoho? Har var det dött efter första städinsatsen :crysmile:
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.