Hej jag är på gång att byta fönster och hade en säljare från fönsterleverantören här.
Har inte fått offerten än men jag undrar om det finns någon därute som har ngn erfarenhet av deras produkter osv..
 
Jag har använt PVC-fönster och är helt nöjd med dem.
 
Jag är lite rädd för att det ska se plastigt och lite klumpigt ut.Det är ett gammalt hus jag har och vill inte förstöra känslan alltförmycket på utsidan.
Insidan känns inte lika osäker...
 
Ska du byta fönster i ett gammalt hus och vill behålla värdet på huset måste du byta till likvärdiga fönster, är det gamla med äktaspröjs borde du välja det! Lite mer underhåll men husets gamla karaktär är viktigare att behålla!
Lena
 
Jo, man måste ha klart för sig att PVC-fönster ser ut som PVC-fönster. Det är en egen teknik, det är inte avgjutningar av träfönster. Vad det gäller montering, värme- och ljudisolering, pris etc är PVC-fönster helt OK. Men är du ute efter att återskapa utseendet av dina gamla fönster kommer de inte att bli lika bra.
 
Kan man vara så fräck att fråga om du kan ta en bild på grannens hus
 
Hur lagar man ett pvc fönster om dt skulle hända något oväntat?? Köp träfönster
Roger
 
Vad tänker du på skulle hända som gör att man behöver laga ett plastfönster? Att man behöver byta något i ett vanligt träfönster är i merparten av fallen fukt/rötskada, vilket inte kan hända med plast.
Eller är det svårare att byta glas i ett plastfönster?
 
S
Rogers stuga skrev:
Hur lagar man ett pvc fönster om dt skulle hända något oväntat?? Köp träfönster
Roger
Reparationsspasta för PVC kanske...........
 
AndersS skrev:
Vad tänker du på skulle hända som gör att man behöver laga ett plastfönster? Att man behöver byta något i ett vanligt träfönster är i merparten av fallen fukt/rötskada, vilket inte kan hända med plast.
Eller är det svårare att byta glas i ett plastfönster?
på mina pvc fönster är det en list på insidan som man snäpper loss så är hela glaskasseten lös, in med den nya på med listerna igen.
går det med ett träfönster???
 
Rogers stuga skrev:
Hur lagar man ett pvc fönster om dt skulle hända något oväntat?? Köp träfönster
Roger
Vad skulle hända ?
Glaskasseten byter man som vilket annat fönster som helst och gångjärnsmekanismen likaså.
Undrar verkligen vad du menar med detta.
PVC fönster är så grymt mycket bättre uppbäggda än skräpiga träfönster.

Mvh
 
Snailman
på mina träfönster är det en list på UTSIDAN av förnstret som man kan lossa om man vill byta glaskasetten, och är man tex tjuv är det ju utmärkt att den sitter på utsidan....bara att lossa och hoppa in..
 
Snailman skrev:
på mina träfönster är det en list på UTSIDAN av förnstret som man kan lossa om man vill byta glaskasetten, och är man tex tjuv är det ju utmärkt att den sitter på utsidan....bara att lossa och hoppa in..
Vilket hände hos ett par grannar under sommaren..... :(:(
 
Snailman skrev:
på mina träfönster är det en list på UTSIDAN av förnstret som man kan lossa om man vill byta glaskasetten, och är man tex tjuv är det ju utmärkt att den sitter på utsidan....bara att lossa och hoppa in..
Det är därför som dom nu för tiden även limmar glaskassetten mot bågen.
 
Snailman
Ok, hur gör man då när man behöver byta glaskasetten, om den är limmad?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.