Goddag!

Jag har fått tag på ett 10-tal 60x60 armaturer till mitt undertak som jag är superglad över, men…

sen så fick jag med tillhörande trafo av denna modell, bild bifogas.

Denna är tänkt att ska bara jackas in i de befintliga 2vägs uttagen som jag råkar faktiskt ha monterade ovanför undertaket.

Frågan dock, jag har en matning fram med 13A (3g2,5) från centralen in i vridströmställaren sedan vidare till uttagen.
Klarar denna trafo strömstyrkan på 13A?
Plus att primärsidan matas med 2g0,75…

Jag tackar för er hjälp!
 
  • LED-driver med på/av-omkopplare, två meter kabel och europeisk stickpropp, samt DC-jack honkontakt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
En eurokontakt får inte belastas med 13 A utan dess max är 2,5 A: https://sv.wikipedia.org/wiki/Eurokontakt
Jag klarar inte av att läsa vad det står på själva drivdonet när det gäller strömstyrka och/eller effekt.
 
  • Gilla
Adamsweden91
  • Laddar…
Fairlane
Det är blir inga 13A om inte transformatorn vill ha det. En eurokontakt passar utmärkt i ett schucko-uttag, vare sig detta är avsäkrat med 10, 13 eller 16A.

Dvs det ska inte vara något problem alls om det itnte är så att transformatorn kräver högre Ampere än vad som en euro-kontqkt får belastas med och det lär den inte göra.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 2 till
  • Laddar…
Det fungerar inte alls på det viset. Att du har matning (säkring/propp) på 13A betyder att du kan belasta med 13A, inte att det som kopplas in kommer att dra 13A.
Om trafon hör till LED-panelen är det bara att koppla in.
 
  • Gilla
fahlis och 2 till
  • Laddar…
Tack för era supersnabba svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.