Hej alla,

Våran gamla trotjänare sedan flera år tillbaka har nu somnat in och efterlämnat sig en gräsmatta i akut behov av en efterföljare..

Vi har funderat på en Biltema RM1000 men min google-fu har inte lyckats få fram någon som helst information om hur stort avstånd det måste/kan vara till andra klippare..

Grannen, liksom vi fram tills nyligen, har en Landroid Worx WG790e.1 och våra trådar har legat ungefär 20cm ifrån varandra.

Ett annat alternativ på robotgräsklippare vi funderat på är Julas Meek-klippare.

Någon som vet hur det fungerat i praktiken med avstånd mellan dessa klippare?
Annat tips?

Mvh,
 
Fråga i butiken??
 
  • Gilla
bränntorp
  • Laddar…
Manualen finns att ladda ner på biltemas hemsida. Det står där i.
 
jonas_da jonas_da skrev:
Fråga i butiken??
Vad manualen säger och vad som faktiskt fungerar har vi märkt inte alls stämmer överens med varandra i alla lägen, som med vår gamla Landroid tex som skulle ha flera meter till nästa klippare, men fungerade med 20cm...
 
Julas klippare har inte zonklippning. Så har du en tomt med flera olika ytor är biltemas klippare bättre
 
Hittar ingen information rörande avstånd på julas klippare. Men oavsett om sådan finns, är det någon som testat någon av dem nära en annan klippare?
 
Jenny H Jenny H skrev:
android Worx WG790e.
Jenny H Jenny H skrev:
Vad manualen säger och vad som faktiskt fungerar har vi märkt inte alls stämmer överens med varandra i alla lägen, som med vår gamla Landroid tex som skulle ha flera meter till nästa klippare, men fungerade med 20cm...
Intressant att det funkade med bara 20 cm mellan trådarna Jenny. Min granne har Worx och jag har tänkt köpa en lika dan. Brottas oxå med problemet ifall slingorna hamnar för nära varandra när båda har sin kabel så nära staketet man kan.
Kunde era robotar köra samtidigt eller var ni tvugna att köra dom olika tider?

Om du kört din Landroid samtidigt som grannen borde dom rimligtvis krockat om båda kört på ytterslingan samtidigt med så tajt avstånd?
 
Luddest Luddest skrev:
Intressant att det funkade med bara 20 cm mellan trådarna Jenny. Min granne har Worx och jag har tänkt köpa en lika dan. Brottas oxå med problemet ifall slingorna hamnar för nära varandra när båda har sin kabel så nära staketet man kan.
Kunde era robotar köra samtidigt eller var ni tvugna att köra dom olika tider?

Om du kört din Landroid samtidigt som grannen borde dom rimligtvis krockat om båda kört på ytterslingan samtidigt med så tajt avstånd?
Roligt nog så har klipparna aldrig varit på den delen av slingan samtidigt, trots alla år de gått sida vid sida. Slingorna ligger åt olika håll också, jag vet inte om det gör någon skillnad.

Vi valde att köpa en ny Landroid Worx 700 M+, vi får se hur det går eftersom de inte är samma modeller, får återkomma om det.

Men ja, tyvärr så är det ju praktisk erfarenhet som gäller när det kommer till robotgräsklippare och slingor, för som sagt så har vi ett knappa avstånd på 20cm som fungerar finfint medans manual hänvisar till någon meter mellan slingorna. Det hade varit kul om folk la upp sina erfarenheter kring hur det faktiskt fungerar i verkligheten, det skulle hjälpa enormt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.