Har för några dagar sedan införskaffat en Gardena Sileno Life 1500 LONA, hur gör man för att plocka av karossen för rengöring? Har massa gammalt gräsklipp som fastnar i maskinen och tänkte passa på att rengöra den lite.
 
Har inget svar på din fråga men det kan väl omöjligt behövas rengöras så snart? Har 700 versionen och jag köper ju en robot för mindre jobb o då har jag inte tänkt göra rent den så ofta. Dock tycker jag konstruktionen till ”manöverlocket” är riktigt korkat varför lämna en öppning framtill o inte någon tätningslist eller något det är ju fullt med gräs-damm eller vad man ska kalla det så varje gång jag öppnar luckan måste jag torka av den för att se något.
 
Illustrationer som visar hur man lokaliserar fästpunkter och använder ett verktyg för att lyfta upp en bilkomponents kropp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
TheCed
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Har inget svar på din fråga men det kan väl omöjligt behövas rengöras så snart? Har 700 versionen och jag köper ju en robot för mindre jobb o då har jag inte tänkt göra rent den så ofta. Dock tycker jag konstruktionen till ”manöverlocket” är riktigt korkat varför lämna en öppning framtill o inte någon tätningslist eller något det är ju fullt med gräs-damm eller vad man ska kalla det så varje gång jag öppnar luckan måste jag torka av den för att se något.
Jag hade 20cm högt gräs som jag brände av mig den gamla bensinklipparen när den väl startade så det ligger ju duktigt med gammalt långt gräsklipp i mattan som fastnar på hjulen
 
Tror jag kanske behöver öppna min med o avhysa lite rebellgrupper som objudet gör motstånd mot denna nya företeelse. Eller så tycker de bara att den är ett bra skydd mot regnet
 
  • Gilla
klaskarlsson och 3 till
  • Laddar…
Blåsa med tryckluft några gånger borde få bort det mesta, problemet blir hur man hindrar att det upprepar sig. Myrr på marken brukar inte ha någon vidare effekt tycker jag. Kanske man kan spreja något som luktar starkt på panelen.
Tråkig konstruktion att gräsklipp och smuts mm tar sig in underifrån.
 
X xcover5 skrev:
Blåsa med tryckluft några gånger borde få bort det mesta, problemet blir hur man hindrar att det upprepar sig. Myrr på marken brukar inte ha någon vidare effekt tycker jag. Kanske man kan spreja något som luktar starkt på panelen.
Tråkig konstruktion att gräsklipp och smuts mm tar sig in underifrån.
Maskinerna tål ju vatten. Ta en slang och spola av över och undersida.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.