Har en liten stuga som används som hundhus och jag behöver verkligen byta panel och isolera bättre. Men tid och pengar finns inte nu, och jag undrar om det finns nåt jag kan ha upp på väggar och i taket inne för att isolera över vintern? Har element och hade vart skönt om värmen inte bara försvann ut...
 
Nu raljerar jag lite, men.... har du hund har du råd och tid att fixa detta på rätt sätt, vilket kommer spara pengar i förlängningen och hunden får bästa huset.
Jag vet hur det kan vara när man vare har tid eller råd, då griper även jag efter halmstrån, men göra det ordentligt från början är en vinnarstrategi som jag lyckats med, de gånger jag fuskat har jag på något sätt fått betala också......

Lycka till
/W
 
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Nu raljerar jag lite, men.... har du hund har du råd och tid att fixa detta på rätt sätt, vilket kommer spara pengar i förlängningen och hunden får bästa huset.
Jag vet hur det kan vara när man vare har tid eller råd, då griper även jag efter halmstrån, men göra det ordentligt från början är en vinnarstrategi som jag lyckats med, de gånger jag fuskat har jag på något sätt fått betala också......

Lycka till
/W
Jag HAR inte råd eller tid säger jag, vilket oerhört dumt svar! Du vet väl inte ett skit om mitt liv?
Jo, jag vet att I längden är det bättre att göra riktigt från början, men nu söker jag en vettig nödlösning. Men det här forumet är mest fullt med mästrande besserwissers.
 
Finns väl en hel del köp och sälj på Facebook, lägg ut en blänkare att du är intresserad av isolering om någon får några småbitar över..

Jag har några kvadratmeter 200 mm tjock rockwool ligger i grunden som blev över efter golvisolering, som jag inte orkat göra något åt.. Skulle nån erbjuda sig att rota dem hade jag troligen skänkt den till rätt person...

Gärna nån som anstränger sig för att vara lite trevlig...
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
Se över tätningslisterna i fönster/dörrar, hänga upp mattor en liten bit från fönstret (går säkert också att hänga i tak) och stänga dörrar är mitt förslag-men jag är varken besserwisser eller byggahusexpert‍♂️
 
  • Gilla
HusabergMia
  • Laddar…
Hahaha, skulle vara en emoji som rycker på axlarna men det blev tydligen en manssymbol
 
Jag håller för närvarande på o riva ut massa stenull o kör till tippen. Vill du ha det är du välkommen att hämta. Inget fel på dom, håller på o gör om rubbet. Finns i Kungsbacka.
 
B boohoo skrev:
Jag håller för närvarande på o riva ut massa stenull o kör till tippen. Vill du ha det är du välkommen att hämta. Inget fel på dom, håller på o gör om rubbet. Finns i Kungsbacka.
Många tack Tyvärr lite dyrt från Skåne bara...
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.