Dottern och svärsonen upptäckte vatten under plattan 16 dagar efter inflyttning i nya huset. De fanns en mindre vattenskada och de började totalrenovera badrummet och tvättstugan i källarplanen då det upptäcktes. Ägaren de köpt av hade kopplat bort strömmen till dräneringspumpen! Hur länge det pågått erkänner inte säljaren utan spelar ovetande. Deras försäkringsbolag har betalat den mindre fuktskadan men hur gör de med resten. Swosch är inkopplad och de vet inte om det räcker med att pumpen nu fungerar. Hur ska man tänka om det dyker upp framtida problem? Ska man driva doldafel nu eller? Bild på ett pågående avloppsarbete med uppbrutet betonggolv och synlig rörledning fylld med vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Person som håller ett avskalat elkabel nära en husvägg och en eldoskoppling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur gammalt är huset, hur svårt är det att se att pumpen inte gick?
Jag kan nog tycka att det borde ha uppmärksammats på besiktningen att pumpen inte gick
 
plåtrickard plåtrickard skrev:
Hur gammalt är huset, hur svårt är det att se att pumpen inte gick?
Jag kan nog tycka att det borde ha uppmärksammats på besiktningen att pumpen inte gick
Huset är byggt 72. De har tittat i dräneringsbrunnen och där står pumpen stilla. När de kopplade in sladden de hittat löst vid väggen startade pumpen. Besiktaren har jag frågetecken om, men om det inte finns nått vatten står ju pumpen stilla. Han kan ha missat det? Ny dränering gjordes för 20 år sen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.