karmajoyst : Jag försöker ställa in location som du beskriver. Enligt manualen för sketch up ska det finnas "location" mellan file och statistics under model info. men det finns inte hos mig. har jag fel version av sketch up? Laddade ner nån gratisversion från internet.
 
Varför använda sketchup när du inte kan programmet? I detta skede - när du planerar planlösningen, så räcker det med "bubbelskisser". Det är så proffsen jobbar.

Blyertspenna och papper. Exakta mått är inte intressanta egentligen så länge du inte vet hur planen ska vara. Du är orolig för att behöva bredda huset för att få plats med det du vill ha i ditt hus. Att göra ditt hus lite större blir inte så mycket dyrare. Du har valt en enkel husform, utan vinklar och vrår. (typ kvadrat alltså). Det är när man gör en masa burspråk, takkupor mm som höjer priset på hust.

Hur kommer det egentligen sig att du inte har fönster i väster? Är det nära till grannarna där?

// Snäckan
 
Jag skissar alltid med papper och penna först. Hur ska jag lära mig nåt program utan att använda det? Men jag tror jag fattat nu.

Det ska vara fönster i väster. Så här ser det ut nu. Har inte kommit så mycket längre. (ska ju inte vara en stor tom hall.) Funderar på om det är en dålig lösning att ha dörr från sovrummet till toaletter för att det kan komma fukt i sovrummet.
 
  • Hus 1b.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.