Ännu en fråga från mig kring snedtak och lister :)

Har snart kommit till allrummet vad gäller renoveringen och har finns en massa vinklar i tak som spruckit, även övermålade lister som spruckit se bild.

I andra rum har jag tagit upp färgen och lagt pappersremsa och spacklat/målat om för att bli av med sprickor och smyglister. Jag skulle gärna vilja använda en dyrare byggfog (typ multiseal) och dra i sprickorna och sedan måla om. Tror ni detta kommer funka OK på sikt? Är så trött på att dra papperremsor och spackla :( talar mestadels om vinklarna på bilden.
 
  • Spricka längs takets innerskörning i ett rum med sluttande tak och vita väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Näe du, det finns inga genvägar så länge du inte vill ha lister
 
A ati skrev:
Näe du, det finns inga genvägar så länge du inte vill ha lister
Vad tror du om MS polymer med 25 % rörelse. Ser att flera använt sig av detta lim/byggfog med OK resultat?
 
D Duston skrev:
Vad tror du om MS polymer med 25 % rörelse. Ser att flera använt sig av detta lim/byggfog med OK resultat?
De bästa är såklart pappersremsa men ska du använda något bygglim/fog så ta tec7, 350% rörelse, absolut bäst. Mvh målare
 
L Lechuza skrev:
De bästa är såklart pappersremsa men ska du använda något bygglim/fog så ta tec7, 350% rörelse, absolut bäst. Mvh målare
Som målare, vad tror du om biltemas variant? (Eller annan billigare)
 
  • Gilla
Bob42
  • Laddar…
D Duston skrev:
Som målare, vad tror du om biltemas variant? (Eller annan billigare)

Har den också 350% rörelse så testa! Skiljer de inte många kronor hade jag kört på tec 7
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.