Jag har en gammal tv antenn/parabol på mitt tak, då den inte fyller någon funktion längre och endast är ful och används som toalett av områdets fåglar så skulle jag vilja ta ner den, hur gör man det enklast? Den sitter ju monterad i taket och skruvar man loss den med foten kanske det blir "hål" i taket som inte är så bra? Eller är det bästa alternativet att såga av den ovanför foten ?
Parabolantenn och skorsten på ett tegeltak med trädgård i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

/Tack på förhand
 
Om den sitter genom tak och panna kan du lappa takpappen och byta pannan.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Om den sitter genom tak och panna kan du lappa takpappen och byta pannan.
Tack för svar, kanske enklast att kapa den strax ovanför foten.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Om den sitter genom tak och panna kan du lappa takpappen och byta pannan.
Precis, det kanske läcker in redan idag utan att det märks, och det är en onödig belastning.
Använd lina och sele om du är ovan, samtidigt kan du rensa hängrännor och inspektera tak och undertak.
Fråga gärna här hur och vad du ska göra om du ändå är uppe på taket och springer :)
Det ser även ut som det saknas plattform för sotaren och stegjärn.
Förlåt om jag skrämmer upp dig nu.
 
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Precis, det kanske läcker in redan idag utan att det märks, och det är en onödig belastning.
Använd lina och sele om du är ovan, samtidigt kan du rensa hängrännor och inspektera tak och undertak.
Fråga gärna här hur och vad du ska göra om du ändå är uppe på taket och springer :)
Det ser även ut som det saknas plattform för sotaren och stegjärn.
Förlåt om jag skrämmer upp dig nu.
Det finns både stegjärn och plattform för sotaren, så du ni rekommenderar alltså att skruva av allt ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.