Hej,

Osäker om detta är rätt forumdel att ställa denna fråga, hänvisa mig gärna vidare annars.

I min villa så sitter det ett fiberskåp med patchpanel och det är så otroligt lite utrymme där för en router. Detta medför att luckan som är till för att släppa genom wi-fi signaler inte kan tryckas in hela vägen, utan sticker ut. Det ser inte alls snyggt ut utifrån och denna sitter då i hallen...

Har någon ett förslag på hur jag kan lösa detta? Jag har tänkt eventuellt hitta en stor magnet som är vit och kvadratiskt som jag kan sätta där istället för plastluckan man trycker dit, men har inte hittat något när jag har sökt.

Tackar
 
  • Elcentral med öppen dörr och markerad plats för installationskomponent inuti.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elcentral med ett uppmärkt trådlöst symbolområde på dörren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J
En kontrollfråga bara. Du ska alltså inte ha någon router därinne?
 
J Jocke Best skrev:
En kontrollfråga bara. Du ska alltså inte ha någon router därinne?
Hej,

Jo, jag har en router där inne. Routern sätter man i samma höjd som luckan sitter och eftersom luckans utformning med att man snäpper fast den och det sticker ut ca 1cm plast bakom dörren mot där routern sitter - behöver man en mininal router eller en som är otroligt tunn.
 
R
F FM321 skrev:
en stor magnet som är vit och kvadratiskt
Konstig idé tycker jag, och kommer dessutom inte att fungera då magneten kommer dämpa radiosignalen på samma sätt som luckan i övrigt.

Personligen hade jag nog modifierat den befintliga luckan så att den inte längre stack in i skåpet. Känns som om lim skulle vara en ok lösning. Alternativt bytt ut luckan helt mot en bit bred vit tejp.
 
  • Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
Kapa bort kanten och några klickar smältlim?
 
  • Gilla
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Konstig idé tycker jag, och kommer dessutom inte att fungera då magneten kommer dämpa radiosignalen på samma sätt som luckan i övrigt.

Personligen hade jag nog modifierat den befintliga luckan så att den inte längre stack in i skåpet. Känns som om lim skulle vara en ok lösning. Alternativt bytt ut luckan helt mot en bit bred vit tejp.
Routern i skåpet kör jag endast patchat mot trådar nätverk och inte wifi.

Se bild. Men gör nog så som andra rekommendera med lim!
 
  • Router monterad på vägg utan synliga kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
F FM321 skrev:
Routern i skåpet kör jag endast patchat mot trådar nätverk och inte wifi
Ha, my bad!

Jag antog (helt felaktigt) att du skulle ha en kombinerad accesspunkt och router där. Det är vad "vanligt folk" pratar om i 99% av fallen när de säger router.

Tycker dock fortfarande att magnet låter som en onödigt komplicerad lösning. Kör på lim.
 
  • Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.