P pooltok skrev:
Länge sen uppdatering, men har kommit en bit nu och spottar + ljusslinga på plats men lite kvar på poolram.

[bild]

Video på när ljusslingan lyssnar på musiken:

[video]

Det som är kvar på ramen tänkte jag försöka fylla i på så här sätt:

[bild]

Ska ta lite bättre bilder sen när det är klart!
coolt. Vad är det för ljusslinga?
 
Riktigt snyggt. Vad är det för typ av pool, filter, pump mm?
 
De lär väl snart bli förbud att fylla pooler när vi alltid har lågt grundvatten om sommaren och värre lär de bli…
 
Sittställning
R Rolle85 skrev:
De lär väl snart bli förbud att fylla pooler när vi alltid har lågt grundvatten om sommaren och värre lär de bli…
Tydligen jag har vatten 70cm under källaren. Vill du ha kan du komma o ta :crysmile:
 
  • Haha
eriksaaf
  • Laddar…
Låter som du sitter på ett bojsänke till fastighet men förbudet kommer komma ändå..
 
P pooltok skrev:
Länge sen uppdatering, men har kommit en bit nu och spottar + ljusslinga på plats men lite kvar på poolram.

[bild]

Video på när ljusslingan lyssnar på musiken:

[video]

Det som är kvar på ramen tänkte jag försöka fylla i på så här sätt:

[bild]

Ska ta lite bättre bilder sen när det är klart!
Coolt! Det här poolbygget kommer troligen höja värdet på huset en hel del!
 
Nu är den klar! Ett riktigt mekande för att få till dessa rackarns hörn. Barnen har då badat på utan snubblingar så här långt :) Även om man inte byggt någoting tidigare så går det faktiskt bara man ligger i.

Allt kring poolen är nu klart och verkar fungera som det ska, resten av projektet är mer "altan"-relaterat så kanske startar ny tråd om det senare.

Här är en liten video på slutresultatet:



Och lite bilder:

Altan med inbyggd rund pool omgärdad av trätrall och integrerad belysning vid skymning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Före-och-efter-bilder av poolbygge med första bilden visande pågående arbete och den andra en färdig upplyst pool med altan i skymningen.

Rund pool med belyst stålram och träaltan på natten, omgiven av smarta decklights och trädgårdslampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skymningsvy av en rund upplyst pool med RGB-belysning på en trädäcksterrass, omgivna av träd och ett hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Altan-projekt + pergola samt att klä altanen med en kjol (som första inlägget visar) är en bit bort :/

Konstruktion av träaltan i kvällsbelysning med stolpar för pergola och upplyst pool i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Poolen har dock varit prioriterat.

Här är lista på allt pool-relaterat som efterfrågats:

Pool:
JF DELUX RUND 4.5M (stålram) 1,32 djup, är nöjd med storleken, med en större pool hade detta projekt blivit alldeles för stort att genomföra till stor del själv. Bor i norr (Umeå) där det också känns som en bra storlek för uppvärmning.

Poolpump:
HAYWARD STARPUMP 0.75 HK, Det följde med en pump i jf-paketet, men den var slut på lager så köpte denna ist som har fungerat fint så här långt.

Värmepump:
ATEC90M SIROCCO INVERTER, har fungerat bra och verkar värma som den ska, har WIFI-app för att ställa värme. Skippade bypass, verkar ge bra värme ändå men kanske ännu bättre om jag fixar en sådan.

Poolrobot:
POOLI EASYCLEAN, tycker det är smidigt att den är laddningsbar utan sladdar när man sänker ner i pool. Samlar upp skräp i en behållare som man sen tömmer. Har inget att jämföra med men tycker den fungerar bra.

Altanlampor kring poolram:
DELTACO SMART DECKLIGHTS, WIFI- och RGBstöd så att det går att ställa olika färgteman från mobilen.

Ljusslinga:
SUPERLIGHTNINGLED . com, lyckades inte hitta någon längre (15m+) vattentät, för utomhus och böjbar ledslinga i Sverige, så jag beställde denna från kina. Ger verkligen effekt när det mörknar, och lite coolt att den kan lyssna på musik som tidigare video visar. Bluetooth med app för att ändra ljusinställning.

PVC list:
PVC L-PROFIL 3 CM, satte denna på insidan av ramen som jag tyckte blev rätt bra istället för att se plank, har förhoppning att det även ska bidra lite till att inte brädor böjer sig utöver hålband jag har på undersidan.

Skruv etc:
Som nämnts tidigare har jag försökt hitta syrafast A4 för trallskruv och liknande kring poolen, men vissa saker har jag bara hittat rostfritt A2 på, som t.ex. hålband, vissa skruvar. Än så länge har jag inte sett något rost efter en vinter, men får se här längre fram vad som händer.

Första vintern:
Tömde poolen ner under skimmer och lät den frysa, tog in värmepump, poolpump och sandfilter i värme. När den tinat upp klorade vi på och tog fram allt sen var vi igång.

Vi är då nöjda med budget-pool-livet. Jag och frun har badat typ en gång, men barnen har samlat ihop en ofantlig mäng bad-timmar :)

Tack för alla ni som kikat in och kommenterat!
 
  • Gilla
cdt och 9 till
  • Laddar…
Har du inget staket eller pooltak?
 
  • Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
Grymt bra jobbat, blev riktigt snyggt
 
Bra jobbat! Grattis (y):cool:
Vad landade slutkostnaden på?
 
  • Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.