3000 kvm borde räcka långt för jordvärme. Däremot ser det ju tomten ut som en åker just efter man grävt ner slangen.
 
pandalus pandalus skrev:
3000kvm tomt inte räcker.
Jag tror att man säger ung 20W/m2
 
pandalus pandalus skrev:
130k för luft vatten och ca 160k
Med din lilla mellanskillnadlåter ju bvp rätt vettigt. Har hört skräckexempel på 100" i skillnad.
Sen är det ju så att har man en firma regad inom fastighet/vvs/liknande så kan man ibland köpa vp med återförsäljarabatt och den kan vara uppåt 50%!!!
 
U
L lat skrev:
Med din lilla mellanskillnadlåter ju bvp rätt vettigt. Har hört skräckexempel på 100" i skillnad.
Sen är det ju så att har man en firma regad inom fastighet/vvs/liknande så kan man ibland köpa vp med återförsäljarabatt och den kan vara uppåt 50%!!!
Priserna är inte vad de tidigare varit.
Jag har en offert på en LVVP ctc på 130’ i januari och en nu i juni på 180’. Dock olika installatörer/företag men samma VP och båda i Stockholm. Jag har dock dålig koll på BVP men de behöver ju vara en ganska markant prisskillnad annars skulle ju LVVP sluta säljas eftersom det är betydligt större nackdelar.

Här i Stockholm tror jag inte du får tag på en BVP under 200’ även av de ”lägre” ställda märkena.
 
Om vi leker med tanken att du inte får någon vp innan vintern så hade jag nog satsat på timpris och brassat på med elvärme på natten /när de är billigt. Det innebär också att tempen kan variera....
Llvp kan du låta gå hela tiden... om du inte vill ha stora variationer i temp...

Har ni ingen kamin?
 
Jag tror nog att vi kommer köra på bergvärme och precis som du säger så får man joxa med elementen tills man får det inkopplat. Ska försöka ta in offerter så fort som möjligt. Jorå fyra eldstäder finns.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.