MaxHugo
Z Zlatje skrev:
bra logik! hoppas det är kul att köpa mjölk för 100kr litern och smör för 200kr då :)
Dåliga nyheter... Inte bara att dom har egna kor och produktion där uppe. Det skiljer endast 2kr för en liter mjölk.
 
  • Gilla
Jamtstårsa
  • Laddar…
Hej vad tror ni om att teckna 3år på 189 öre via vattenfall eller tror ni det lösar sig köra rörligt ändå ? Fast pris hos eon är runt 3kr,
 
S
P pompakumla skrev:
Hej vad tror ni om att teckna 3år på 189 öre via vattenfall eller tror ni det lösar sig köra rörligt ändå ? Fast pris hos eon är runt 3kr,

189öre skulle inte jag tvekat på om det var i zon 3 eller 4, den saken är då klar
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
S SueCia skrev:
189öre skulle inte jag tvekat på om det var i zon 3 eller 4, den saken är då klar
Okej ska fundera lite ja det är zon 3
 
Attitudeswe
S SueCia skrev:
189öre skulle inte jag tvekat på om det var i zon 3 eller 4, den saken är då klar
Jag förbrukar 16000kWh/år. På 3år blir det 96.000kr

Nej jag tror jag investerar i besparingar och accepterar lite lägre komfort om priset skulle skena istället...
 
  • Gilla
Zlatje och 2 till
  • Laddar…
P pompakumla skrev:
Hej vad tror ni om att teckna 3år på 189 öre via vattenfall eller tror ni det lösar sig köra rörligt ändå ? Fast pris hos eon är runt 3kr,
189 låter som utan skatter, påslag och avgifter?
 
Z Zlatje skrev:
189 låter som utan skatter, påslag och avgifter?
Fast 155 +moms så 189 men sen tillkommer väl nätavgift å skatt antar jag svårt läge.
 
Attitudeswe
Z Zlatje skrev:
189 låter som utan skatter, påslag och avgifter?
Påslag har man väl bara på rörligt?
 
  • Skärmdump av elavtal från Vattenfall visar elpris, rabatter och beräknad månadskostnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Såg elen var väldigt billigt just idag vi har rörligt elon blir det bättre att tvätta köra diskmaskin idag eller kvittar det blir det bara ett snittpris sen ändå ?
 
Beror på om du har timavtal eller inte. Är det bara rörligt blir det ett vägd snittpris för hela månaden.
 
Attitudeswe
För oss är timmät 20% billigare än vanligt rörligt...
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
P pompakumla skrev:
Såg elen var väldigt billigt just idag vi har rörligt elon blir det bättre att tvätta köra diskmaskin idag eller kvittar det blir det bara ett snittpris sen ändå ?
Om alla tänkte likadant borde det påverka priset för oss med vanligt rörligt pris också... Jag försöker göra det i alla fall...
 
  • Gilla
tveksamt och 5 till
  • Laddar…
M
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Om alla tänkte likadant borde det påverka priset för oss med vanligt rörligt pris också... Jag försöker göra det i alla fall...
Jag kör så mycket som möjligt när spotpriset är högt, gäller ju att få valuta för pengarna! En kwh finel för 5kr kostar ju lika mycket för mig som en kwh fulel för 10öre när man har rörligt månadsmedelpris.
 
  • Haha
  • Gilla
Jamtstårsa och 4 till
  • Laddar…
M mnils skrev:
Jag kör så mycket som möjligt när spotpriset är högt, gäller ju att få valuta för pengarna! En kwh finel för 5kr kostar ju lika mycket för mig som en kwh fulel för 10öre när man har rörligt månadsmedelpris.
Haha, kronisk cyniker?
Uppskattas
 
  • Gilla
para
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.