B
Davidbagare Davidbagare skrev:
ok. Och vilka afrikanska länder är aktiva i krig i europa just nu då?
Inga som jag känner till.
 
B BTR skrev:
Sverige har infört sanktioner mot den ryska staten.
Man har inte gått ut med att Svenskar på eget initiativ ska börja särbehandla människor baserat på språket dom talar.
Nej, det har man inte. Men frågan i trådstarten var hur vi ställer oss till att ha ryssar som jobbar hemma hos oss. Att du inte svarade enkelt för eller emot det? Istället för att blanda in judar, israeler, afrikaner och att "döda bruna barn" som inte har så mycket med att ha en rysk hantverkare hemma. Vad är det du vill säga egentligen?
 
B
Keiller Keiller skrev:
Nej, det har man inte. Men frågan i trådstarten var hur vi ställer oss till att ha ryssar som jobbar hemma hos oss. Att du inte svarade enkelt för eller emot det? Istället för att blanda in judar, israeler, afrikaner och att "döda bruna barn" som inte har så mycket med att ha en rysk hantverkare hemma. Vad är det du vill säga egentligen?
Förstår du på riktigt inte vad jag vill säga?

Jag vill säga det att du inte ska utgå ifrån att en ryss är en dålig människa bara för att Ryssland krigar i Ukraina.
 
Davidbagare
B BTR skrev:
Inga som jag känner till.
Så vad har Afrika med diskussionen att göra då?
 
B BTR skrev:
Jag vill säga det att du inte ska utgå ifrån att en ryss är en dålig människa bara för att Ryssland krigar i Ukraina.
Nej, jag utgår inte från det. Ryska talas av fler än ryssar.
Men du kanske skulle ha varit tydlig med vad du försökte säga istället för att dilla om att döda bruna barn.
 
B
Afrika var ett exempel för att TS skulle reflektera över om det var ok att börja diskriminera människor efter vilket land dom kommer ifrån.

Skulle ni säga ifrån om en jude var hemma hos er?
Skulle ni säga ifrån om en afrikan var hemma hos er?
Skulle ni säga ifrån om en ryss var hemma hos er?

Förstår du?
 
Davidbagare
B BTR skrev:
Afrika var ett exempel för att TS skulle reflektera över om det var ok att börja diskriminera människor efter vilket land dom kommer ifrån.

Skulle ni säga ifrån om en jude var hemma hos er?
Skulle ni säga ifrån om en afrikan var hemma hos er?
Skulle ni säga ifrån om en ryss var hemma hos er?

Förstår du?
Du blev andrahandskräkt alltså? För ryssarnas räkning..
 
B
Keiller Keiller skrev:
Nej, jag utgår inte från det. Ryska talas av fler än ryssar.
Men du kanske skulle ha varit tydlig med vad du försökte säga istället för att dilla om att döda bruna barn.
Kanske, men jag har tråkigt och ville se hur mycket jag kunde provocera människor med att insinuera att dom inte brydde sig om bruna barn.
 
B
Davidbagare Davidbagare skrev:
Du blev andrahandskräkt alltså? För ryssarnas räkning..
Självklart inte. Jag hatar ryssar.
 
Davidbagare
B BTR skrev:
Afrika var ett exempel för att TS skulle reflektera över om det var ok att börja diskriminera människor efter vilket land dom kommer ifrån.

Skulle ni säga ifrån om en jude var hemma hos er?
Skulle ni säga ifrån om en afrikan var hemma hos er?
Skulle ni säga ifrån om en ryss var hemma hos er?

Förstår du?
Såvitt jag vet så gör inte EU några sanktioner mot varken judarna eller Afrika. Däremot ryssland. Därav tror jag att TS ställde sin fråga. Men du vrider ju saker till nåt det inte är. Chilla med dina vridna teorier. Allt behöver inte vara rasism.
 
B
Davidbagare Davidbagare skrev:
Såvitt jag vet så gör inte EU några sanktioner mot varken judarna eller Afrika. Däremot ryssland. Därav tror jag att TS ställde sin fråga. Men du vrider ju saker till nåt det inte är. Chilla med dina vridna teorier. Allt behöver inte vara rasism.
Om du lär dig göra skillnad på stat och människa.
 
Davidbagare
B BTR skrev:
Om du lär dig göra skillnad på stat och människa.
Du skriver att du hatar ryssar.
 
B BTR skrev:
Skulle ni säga ifrån om en jude var hemma hos er?
Skulle ni säga ifrån om en afrikan var hemma hos er?
Skulle ni säga ifrån om en ryss var hemma hos er?
Din logik är ju helt verklighetsfrånvänd. Sluta blanda in religioner och kontinenter.

Ryska medborgare som arbetar i Sverige gör det till en överväldigande majoritet för att tjäna pengar att skicka hem till Ryssland. Ryska medborgare stödjer till stor del (nåja statistiken är såklart inte bensäker) kriget i Ukraina.

Ryssland har alltså inlett ett militärt angrepp på ett demokratiskt suveränt europeiskt land och rent statistisk så är alltså din Ryska snickare för det kriget.

Sverige har infört massiva restriktioner mot Ryssland och TS undrar om hen har en moralisk plikt att undvika Ryska hantverkare. Det handlar inte om rasism eller hatbrott mot judar, hur naiv får man vara??
 
  • Gilla
Jocke Best och 4 till
  • Laddar…
B
Nyfniken Nyfniken skrev:
Din logik är ju helt verklighetsfrånvänd. Sluta blanda in religioner och kontinenter.

Ryska medborgare som arbetar i Sverige gör det till en överväldigande majoritet för att tjäna pengar att skicka hem till Ryssland. Ryska medborgare stödjer till stor del (nåja statistiken är såklart inte bensäker) kriget i Ukraina.

Ryssland har alltså inlett ett militärt angrepp på ett demokratiskt suveränt europeiskt land och rent statistisk så är alltså din Ryska snickare för det kriget.

Sverige har infört massiva restriktioner mot Ryssland och TS undrar om hen har en moralisk plikt att undvika Ryska hantverkare. Det handlar inte om rasism eller hatbrott mot judar, hur naiv får man vara??
Så du erkänner att du tycker det är ok att döma människor pågrund av vad deras ursprung, om statistiken talar för det?

Låter lite väl mycket som pöbelmentalitet i mina öron.
 
MaxHugo
Största frågan är vilken åsikt dom har om kriget. Eftersom dom jobbar utomlands, så hade jag utgått ifrån att dom inte är speciellt nöjda med den ryska regeringen.

Att döma och straffa ryska medborgare för vad deras regering gör, är nog den största orsaken till ny soldater (frivilligt eller inte).
Så om man inte dömer personer efter deras nationalitet, så tror jag dom hade uppskattat att få höra de. Speciellt i dessa tider.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.