Är det någon som vet vad som sitter på mitt inkomande vattenrör? Se bild.
 
  • VATTEN.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon form av vatten rening är det.
 
Holpers skrev:
Är det någon som vet vad som sitter på mitt inkomande vattenrör? Se bild.
Kontakta dom och fråga.

http://www.polarint.no/
 
Det var min plan b. Hoppades ngn här visste vad det var för ngt. Fick för mig att det var en sån hokus pokus avhärdare (som självfallet inte fungerar)..
 
Krilleman
Jag har aldrig sett denna förut!

Men loggan på polarint.no och den du har på din "renare" är väldans lika...
 
Stäng huvudkranen under och skruva av locket och kika inuti. Jag tror det är något partikelfilter av storleken att döma. Det skulle också kunna vara nån slags tablett man har där för att påverka nån slags parameter (om det finns sådana grejor?). :)
 
Göran.W
Holpers skrev:
Det var min plan b. Hoppades ngn här visste vad det var för ngt. Fick för mig att det var en sån hokus pokus avhärdare (som självfallet inte fungerar)..
Jag har för mig att det är något sådant som sas förhindra att kalken fastnade.
Tycker den ser väldigt bekant ut iaf
 
Har skickat mail till dem få se vad de svarar. Tack för länken till deras sida.
 
:surprised:)
Grattis du har virvlat vatten, vore kul om du fick nåt svar på vad den gör? Jag har sett dom på mässor men inte riktigt fått fram vad dom är till för.
Ska förändra den molykulärasträngen på vattnet och göra vattnet hälsomässigt bättre???
 
Fick svar från Norge..
Vedlagt informasjon om Polar beskyttelse mot kalk-forstening.(Har denne kun på engelsk…)Du ønsker kanskje å utføre periodisk vedlikehold som beskrevet på siste sidenJ

Se bifogad PDF

Jag svarade
Säljer ni fortfarande denna produkt?
Fungerar tekniken eller var det en teknik för 1970-tal?


Inget svar på den frågan. =) Oväntat.. :eek:
 
  • Gilla
PellePeps
  • Laddar…
Du får väl göra testet som är bsekrivet på sista sidan i manualen ;)
 
Bara för det kom ett svar =)

Lagervare, netto NOK 1.800- uten merverdiavgift. Fungerer ikke så bra som «salt» dunk / ionebytter, men man unngår å drikke saltvann fra ionebytteren . Polar installasjonen er dermed et bedre alternativ i forhold til saltvannrelaterte ulemper som for eksempel kan medføre og akselerere hjerte og kar-sykdommer.Kanskje forrige eier av boligen kan gi deg en kommentar angående erfaringer før/etter installasjon av Polar PD15 i nettopp denne boligen? For Polar modellen PD15 anbefaler vi at du een gang i året (eller ut fra mengden av urenheter funnet ved inspeksjon) utfører periodisk innvending rengjøring av Polar-apparatet for å få best beskyttelse mot forstening i det etterfølgende røropplegget, les vedlikeholds instruksjonen på siste side av dokumentet, vår forutgående email.

Eftersom den var så dyr så skall jag låta den sitta kvar och göra rent den enligt manualen.
Kanske göra deras kok-test med och utan magnetmakapären få se om det blir skillnad. (y)
 
Göran.W
Kok test funkar inte att göra för kalket finns kvar men det påstås att magnetismen i apparaten ska ordna om kalken så den inte fastnar i rören.
 
H Holpers skrev:
Fick svar från Norge..
Vedlagt informasjon om Polar beskyttelse mot kalk-forstening.(Har denne kun på engelsk…)Du ønsker kanskje å utføre periodisk vedlikehold som beskrevet på siste sidenJ

Se bifogad PDF

Jag svarade
Säljer ni fortfarande denna produkt?
Fungerar tekniken eller var det en teknik för 1970-tal?


Inget svar på den frågan. =) Oväntat.. :eek:
Jag hittade också en sådan i vårt hus. Fick ingen information om den när vi flyttade in, men bra att ha koll på underhåll.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.