Ibland måste man också dra ur sladden för att den ska glömma ett fel.
 
Tack för svar!! Testar allt.
Den verkar liksom inte vilja gå igång alls. Står och surrar och sen börjar kran-symbolen blinka. Och när jag fyller på mer vatten blir det felkod E4.
Gud vad störigt. Måste nog sova på det. Och ev hitta en reparatör…
 
E4 är översvämning. Testa att ställa den upponer under natten så den torkar i botten.
 
  • Gilla
Westanius
  • Laddar…
Vi tömde den så E4 är borta. Nu surrar den och kranen blinkar.
Jag som hade sååå höga förväntningar på en här stunden, att ha diskmaskin i stugan

E evafry skrev:
E4 är översvämning. Testa att ställa den upponer under natten så den torkar i botten.
 
Hmm... jag är nöjd med min men den har hakat upp sig ibland. Kranen blinkar så länge inte tanken är fylld, det är normalt. Men nånting är ju fel med din. Jag hoppas du kan få igång den.
 
  • Gilla
Westanius
  • Laddar…
Tack! : )

E evafry skrev:
Hmm... jag är nöjd med min men den har hakat upp sig ibland. Kranen blinkar så länge inte tanken är fylld, det är normalt. Men nånting är ju fel med din. Jag hoppas du kan få igång den.
 
Det sitter inte nåt skräp i utloppet? Om du kollar lite bakåt i tråden så ser du en bild på en pytteliten plastbit från en glasslåda som satt i utloppet på min och gjorde att annat skräp fastnade där så det blev E4 hela tiden.
 
  • Gilla
Westanius
  • Laddar…
Tar ut den på gräsmattan imorgon och utreder!!
Har haft vattenkrig med den ikväll och har inte mer ombyte, hehe.

E evafry skrev:
Det sitter inte nåt skräp i utloppet? Om du kollar lite bakåt i tråden så ser du en bild på en pytteliten plastbit från en glasslåda som satt i utloppet på min och gjorde att annat skräp fastnade där så det blev E4 hela tiden.
 
A
Westanius Westanius skrev:
Hej!
Jag har köpt en Logik diskmaskin till sommarstugan men undrar om jag fattar fel? Jag köpte den begagnad så jag har ingen manual utan letar på nätet.
Jag trodde att man bara fyller på vatten i hålet ovanpå, typ 5-6 liter. Får dock blinkande kran-meddelande. Fyller jag på mer blir det felmeddelande E1 och den tömmerbur lite vatten.
Säg inte att den måste kopplas till en extern tank???

Tacksam för svar!!
Nä det är rätt men inte alltid dessa kineser funkar som man vill
 
Vi köpte Klarstein Aquatica för några veckor sedan och har provat den med både påfyllning uppifrån och sedan koppling från köksblandaren. Snabbprogrammet fungerar bra om inte disken har torkat in. Enstaka rabarberrester på en sked och avlagringar på tekoppar har hänt i enstaka fall. De långa programmen använder samma mängd vatten, verkar det som, men arbetar längre, med delvis högre temperatur och har torkning med fläkt. Vi körde ett intensivprogram idag, men var inte helt imponerade. Tycker det blev intorkade vita rester kvar och antydan till rost på ett bestick. Då kör vi hellre snabbprogrammet och öppnar sedan luckan, vänder-och-skakar samt pallar upp luckan på glänt (lite knepigt - vi använder en flaskborste inkörd mellan luckans handurgröpning och ett diskställ bredvid).

Den hade kunnat vara lite större. Pusslandet tar en del tid i sig och en del saker får ändå handdiskas. En minimal extra bestickkorg (som en mugg i storlek) har vi också ställt in några gånger.

Obs! Det står fel i bruksanvisningen om hur en ställer in hårdhetsgrad på vattnet. Håll inne programknappen, inte start-/stoppknappen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.