Hej, jag har köpt cirkelsågen Ryobi One+ HP RCS18X-0 till sommarens trädäcksbygge. Supernöjd såhär långt, men känner det hade varit smidigt med en styrskena när jag ska renkapa trallen.

Är det någon som har erfarenhet av Ryobis skena? Har läst lite sådär bra recensioner om den, och framgår det lite oklart om deras skena passar till dem batteridrivna maskinerna (men enligt bruksanvisningen till sågen finns det iaf skena att köpa till).
Eller finns det någon annan skena man kan köpa som passar till Ryobi-sågen?
 
Skena är trevligt, men kom ihåg att du alltid kan lägga ut en regel, bräda eller något att använda som anslag istället. Baserat på recensionerna ovan så skulle det nog ge ett bättre resultat än Ryobi-skenan.
 
  • Gilla
Hellwiz
  • Laddar…
Finns ju många videor på Youtube hur man bygger en sågguide till handcirkel
 
  • Gilla
martinthern
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Menar du [länk] ?
Är den verkligen kompatibel med RCS18X? Den finns inte med i listan.

Och förutom det så är ju recensionerna långt från smickrande...
Det är den enda jag kan hitta, så det måste ju vara den. Läst i någon recension att den ska passa till deras batterimaskiner också. Recensionerna ser inte jättebra ut nej :crysmile:
 
martinthern martinthern skrev:
Det är den enda jag kan hitta, så det måste ju vara den. Läst i någon recension att den ska passa till deras batterimaskiner också. Recensionerna ser inte jättebra ut nej :crysmile:
Den passar till några av deras batterimaskiner, men de har ju lite olika bottenplattor på de olika maskinerna.
 
  • Gilla
martinthern
  • Laddar…
P PatrikJo skrev:
Skena är trevligt, men kom ihåg att du alltid kan lägga ut en regel, bräda eller något att använda som anslag istället. Baserat på recensionerna ovan så skulle det nog ge ett bättre resultat än Ryobi-skenan.
Som glad amatör som dessutom är livrädd för att göra fel tänkte jag att en skena hade varit det säkraste alternativet.

N Niq skrev:
Finns ju många videor på Youtube hur man bygger en sågguide till handcirkel
Det kanske är det bästa alternativet då såvida det inte finns någon vettigare skena från annan tillverkare som kan passa.
 
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Den passar till några av deras batterimaskiner, men de har ju lite olika bottenplattor på de olika maskinerna.
Frugan brukar bara bli irriterad om jag köper nåt billigt skit, så är kanske inte ens lönt att köpa hem och testa då
 
120cm lång lär inte hjälpa så mycket om du vill ha det rakt.
 
  • Gilla
PatrikJo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.